Zawsze na początku roku w mediach pojawia się wiele predykcji dotyczących trendów – raporty, trendbooki. Peppermint stworzył jednak nie kolejny trendbook, ale interaktywny Trend Mixer. Przedstawia on 14 trendów – 7 dotyczy designu, a 7 mówi o komunikacji marketingowej. Każdy z nich został zilustrowany przez agencję w formie połówki twarzy, którą można dowolnie łączyć z pozostałymi. – Chcieliśmy w ten sposób z jednej strony pokazać, jakie będą tendencje w trendach marketingowych i wizualnych w 2019 roku, z drugiej strony, dać użytkownikom możliwość zabawy – tłumaczy Ewa Cymer, head of creative w Peppetmint.
Zestawiając ze sobą trendy użytkownicy mogą dowiedzieć się o nich czegoś więcej i odkryć, jakie połączenia najlepiej do nich przemawiają. Taka formuła również idealnie wpisuje się w obecne tendencje, hołdując zasadzie, że dla współczesnych użytkowników liczy się przede wszystkim doświadczenie. Całość została bowiem pomyślana głównie jako dobra zabawa z informacjami w tle. W ten sposób Trend Mixer ma być przyjemną w odbiorze inspiracją dla marketerów. Pomysł interaktywnej formy pojawił się pod wpływem obserwacji zmian w trendach na przestrzeni ostatnich lat. – Od jakiegoś czasu granice między poszczególnymi stylami ulegają zamazaniu, wszystko się miesza. Panuje szerokopojęty eklektyzm, a przy tym moda na zwracające uwagę, skłaniające do refleksji i zmieniające nasze przyzwyczajenia kontrasty. A skoro łączenie jest czymś trendy, to dlaczego nie stworzyć zestawienia trendów, które pozwala na ich miksowanie? – mówi Aleksandra Marchocka, head of design.
Zobacz również
Przygotowany przez Peppermint Trend Mixer przedstawia trendy w komunikacji marketingowej takie jak voice search, AR i VR czy customer-centric marketing. A wśród trendów wizualnych omawia takie zjawiska jak rozwój holographic design, efekt podwajania obrazu, czy właśnie eklektyzm. A wszystko po to, by pokazać, że to właśnie łączenie wielu trendów jest dziś najlepszym rozwiązaniem w dziedzinie reklamy. – Działając w tak dynamicznym otoczeniu, z jakim mamy dziś do czynienia, nie możemy pozwolić sobie na opieranie się na jednym trendzie. Warto korzystać z różnorodnych inspiracji i sprawnie łączyć trendy z różnych dziedzin, wybierając te, które najlepiej odpowiadają na potrzeby naszych konsumentów. Właśnie o tej konieczność korzystania z szerokiej palety inspiracji myśleliśmy tworząc Trend Mixer – mówi Bartek Cymer, dyrektor zarządzający Peppermint.
Trend Mixer dostępny jest na stronie trendmixer.eu.
NowyMarketing objął patronat nad interaktywnym trendbookiem.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing