Internauci zebrali ponad 18 milionów złotych dla WOŚP

Zbiórki i aukcje zorganizowane w internecie dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy po raz kolejny zakończyły się wielkim sukcesem. W trakcie 26. Finału internauci korzystający z systemu PayU przekazali 18 109 010 złotych na wyrównywanie szans w leczeniu noworodków.
O autorze
2 min czytania 2018-03-09

PayU gra z Orkiestrą Jurka Owsiaka już od 16 lat, nie pobierając żadnej prowizji, dzięki czemu każda złotówka wpłacona na WOŚP jest w całości przekazywana na konto Fundacji.

Wspieranie WOŚP w internecie staje się coraz popularniejsze. Nasi przyjaciele nie zawsze mają możliwość wrzucenia pieniędzy do tradycyjnej puszki – czasami z powodu choroby, czasami z powodu odległości od Polski, a czasami po prostu chcieliby wesprzeć nasze działania jeszcze przed finałową niedzielą. Wpłata za pomocą naszej strony wpłacam.wosp.org.pl, aplikacji mobilnej czy innych stron, których operatorem finansowym jest PayU, jest dla użytkowników bezpieczna i bardzo łatwa, a jednocześnie daje im pewność, że wpłacona kwota od razu i w całości trafia na nasze konto – mówi Krzysztof Dobies, Rzecznik Prasowy Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.

PayU podsumowuje najważniejsze dane z obsługiwanych w ramach współpracy z WOŚP podczas 26. Finału zbiórek online:

  • Poprzez aplikacje, strony i aukcje internetowe zebrano łącznie 18 109 010 złotych.
  • Wśród wpłat online 8 958 183 złote zebrano poprzez strony wosp.org.pl, wosp.onet.pl, Eskarbonka WOŚP – Mastercard i Zrzutka.pl, Wirtualne Serce na Wspieram.to, wirtualną skarbonkę Siepomaga.pl, aplikację na Facebooku oraz aplikację mobilną 26. Finału przygotowaną z PLAY.
  • Poprzez aukcje charytatywne współorganizowane z Allegro i wirtualną puszkę Allegro zebrano 9 150 827 złotych.
  • Najczęściej wpłacanymi kwotami przez internautów były: 20 zł (22% wszystkich wpłat), 50 zł (17%), 10 zł (13%) oraz 100 zł (11%).
  • Ze wszystkich wpłat o wartości 20 zł zebrano prawie 900 tys. zł, a z wpłat po 50 zł aż 1 641 350 zł.
  • Najwyższą pojedynczą wpłatę, 15 800 zł, odnotowano na stronie wosp.org.pl.

Aż 80% wpłat na zbiórkach i aukcjach obsługiwanych przez PayU zrealizowano za pomocą szybkich przelewów online (tzw. pay-by-linków). Innymi wybieranymi metodami płatności były BLIK (10%), karty płatnicze (9%) i przelewy tradycyjne (1%).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Od 2003 r., gdy PayU rozpoczęło współpracę z WOŚP, internauci przekazali dla Orkiestry za pośrednictwem tego systemu już ponad 77 mln zł. Każda wpłacona złotówka została w całości przesłana na konto Fundacji, ponieważ PayU nie pobiera żadnej prowizji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy współpracujemy już 16 lat i z każdym Finałem obserwujemy, że Polacy coraz bardziej przekonują się do wspierania akcji charytatywnych poprzez wpłaty datków online. Jesteśmy dumni, że mamy szansę być częścią tej największej w Polsce i unikalnej w skali świata akcji charytatywnej, udostępniając narzędzie, dzięki któremu każdy może pomóc dzieciom: wystawiając coś na charytatywną aukcję, licytując przedmioty, organizując własne zbiórki w internecie, czy też wpłacając dowolną kwotę – mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, Country Manager PayU w Polsce. Akcje charytatywne, takie jak WOŚP, można i należy wspierać przez cały rok. Możliwość przekazania wpłaty dostępna jest nieustannie na stronie wosp.org.pl, a od 8 marca br. trwa także nowa całoroczna zbiórka na Facebooku – dodaje.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jak można wspierać WOŚP w ciągu roku?

Link do oficjalnej zbiórki Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy na Facebooku jest dostępny w poście na fan page’ach WOŚP oraz PayU. Po przejściu do aplikacji darczyńca najpierw zobaczy na co mogą zostać przeznaczone zebrane środki, a następnie kto już wsparł akcję. W kolejnym kroku należy wybrać jedną z sugerowanych kwot wpłaty lub wpisać dowolną inną wartość. Następnie darczyńca zostanie przekierowany na stronę płatności obsługiwaną przez PayU. Po zrealizowaniu transakcji czeka go niespodzianka – w ramach podziękowania można zrobić sobie zdjęcie i ozdobić je serduszkiem WOŚP. Udostępnienie zdjęcia z hasztagiem #WspieramZPayU będzie zachętą do pomagania dla kolejnych osób.