„Internetowe porady Roberta Makłowicza” to kampania, w której marka identyfikuje potencjalne rodzaje oszustwa, z którymi mogą spotkać się wszyscy użytkownicy w wirtualnym świecie.
W trakcie pandemii całe nasze życie przeniosło się do wirtualnego świata. Wzrosła popularność zakupów przez Internet, a ludzie którzy dotychczas rzadko korzystali z usług platform e-commerce, teraz wręcz na nich polegają. Dlatego korzystając z możliwości, jakie daje nam Internet, należy zachować podwyższoną ostrożność i przestrzegać zasad bezpieczeństwa w sieci, by nie stwarzać okazji do nadużyć ze strony oszustów.
Zobacz również
Kampania serwisu OLX jest odpowiedzią na pojawiającą się potrzebę edukowania konsumentów. „Internetowe porady Roberta Makłowicza” opowiadają historię czterech bohaterów o nietuzinkowych pasjach związanych nie tylko z jedzeniem. Osoby te doświadczyły w Internecie próby oszustwa, ale dzięki swojej czujności nie dały złapać się w pułapkę. Na potrzeby kampanii powstały cztery spoty. Każdy poświęcony jest innej niebezpiecznej sytuacji, z którą użytkownicy sieci oraz serwisu OLX mogą się spotkać: socjologiczne manipulacje, wyłudzenie przedpłaty, phishing, czy kradzież tożsamości.
– W kampaniach poświęconych bezpieczeństwu w sieci nasza marka zawsze mówi, że trafić na nieuczciwe osoby w Internecie może każdy. My chcemy, by każdy wiedział też, jak się przed nimi bronić. Dlatego przedstawiamy tę pyszną kampanię. Tym razem merytoryczną wiedzę jako danie główne serwuje sam maestro Robert Makłowicz – mówi Marcin Sienkowski, head of marketing w OLX. – Wiemy, że temat oszustw internetowych bywa ciężkostrawny, ale nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie postawili na lekką formę, a jednocześnie treściwą recepturę – dodaje.
Za koncept kreatywny i jego realizację odpowiada agencja Havas Warsaw.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Praca z OLX i Robertem Makłowiczem przy projekcie na tak ważny obecnie temat to brief marzeń. Dlatego łyknęliśmy to jak pies koperek. Ale Wy pamiętajcie. Możecie mieć różne preferencje kulinarne, ale szczególnie w Internecie, nie łykajcie wszystkiego! – komentuje Rafał Ryś, Creative Director w Havas Warsaw.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za realizację spotu odpowiada dom produkcyjny Lucky Luciano.