„Internetowe porady Roberta Makłowicza” – OLX startuje z nową kampanią edukacyjną i przestrzega przed oszustwami w sieci

W poniedziałek, 18 października ruszyła nowa kampania edukacyjna serwisu OLX. Głównym bohaterem spotów jest Robert Makłowicz, który edukuje odbiorców na temat zagrożeń czyhających w sieci. Za koncepcję kreatywną odpowiada agencja Havas Warsaw, a spot zrealizował dom produkcyjny Lucky Luciano.
O autorze
1 min czytania 2021-10-18

„Internetowe porady Roberta Makłowicza” to kampania, w której marka identyfikuje potencjalne rodzaje oszustwa, z którymi mogą spotkać się wszyscy użytkownicy w wirtualnym świecie.  

W trakcie pandemii całe nasze życie przeniosło się do wirtualnego świata. Wzrosła popularność zakupów przez Internet, a ludzie którzy dotychczas rzadko korzystali z usług platform e-commerce, teraz wręcz na nich polegają. Dlatego korzystając z możliwości, jakie daje nam Internet, należy zachować podwyższoną ostrożność i przestrzegać zasad bezpieczeństwa w sieci, by nie stwarzać okazji do nadużyć ze strony oszustów. 

Kampania serwisu OLX jest odpowiedzią na pojawiającą się potrzebę edukowania konsumentów. „Internetowe porady Roberta Makłowicza” opowiadają historię czterech bohaterów o nietuzinkowych pasjach związanych nie tylko z jedzeniem. Osoby te doświadczyły w Internecie próby oszustwa, ale dzięki swojej czujności nie dały złapać się w pułapkę. Na potrzeby kampanii powstały cztery spoty. Każdy poświęcony jest innej niebezpiecznej sytuacji, z którą użytkownicy sieci oraz serwisu OLX mogą się spotkać: socjologiczne manipulacje, wyłudzenie przedpłaty, phishing, czy kradzież tożsamości. 

– W kampaniach poświęconych bezpieczeństwu w sieci nasza marka zawsze mówi, że trafić na nieuczciwe osoby w Internecie może każdy. My chcemy, by każdy wiedział też, jak się przed nimi bronić. Dlatego przedstawiamy tę pyszną kampanię. Tym razem merytoryczną wiedzę jako danie główne serwuje sam maestro Robert Makłowicz – mówi Marcin Sienkowski, head of marketing w OLX. – Wiemy, że temat oszustw internetowych bywa ciężkostrawny, ale nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie postawili na lekką formę, a jednocześnie treściwą recepturę – dodaje.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Za koncept kreatywny i jego realizację odpowiada agencja Havas Warsaw.

Praca z OLX i  Robertem Makłowiczem przy projekcie na tak ważny obecnie temat to brief marzeń. Dlatego łyknęliśmy to jak pies koperek. Ale Wy pamiętajcie. Możecie mieć różne preferencje kulinarne, ale szczególnie w Internecie, nie łykajcie wszystkiego! – komentuje Rafał Ryś, Creative Director w Havas Warsaw.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Za realizację spotu odpowiada dom produkcyjny Lucky Luciano.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się