Intraspekcja jest kompleksowym, niezależnym i profesjonalnym badaniem intranetów polskich firm i organizacji. Jego celem jest analiza tego sektora rynku oraz pokazanie z jakimi problemami najczęściej spotykają się firmy korzystające z tego typu rozwiązań, a także wskazanie dobrych praktyk rynkowych.
– Chcemy sprawdzić, w jaki sposób przebiega komunikacja wewnątrz dużych firm i korporacji. Jesteśmy przekonani, że w tym procesie istotną rolę odgrywają systemy informatyczne, takie jak intranety. Z tego względu warto sprawdzić w jaki sposób zostały zaprojektowane. – mówi Elżbieta Gęborek z firmy Computer Plus – jednego z inicjatorów akcji.
Zobacz również
Profesjonalne badanie
Intraspekcja to, przede wszystkim, kompleksowe podejście do zagadnienia intranetu. Połączenie wiedzy praktycznej i teoretycznej ekspertów z branży IT oraz specjalistów od użyteczności jest gwarancją obiektywizmu badań.
– Przyjęta przez nas metodologia gwarantuje maksymalnie szeroką analizę tematu. Chcemy przyjrzeć się intranetom na trzech różnych płaszczyznach: technologicznej, funkcjonalnej oraz behawioralnej. W tym celu przygotowaliśmy nie tylko badania kwestionariuszowe ale również analizę użyteczności zgłoszonych przez firmy systemów. – dodaje członek panelu eksperckiego badania, Hubert Turaj, UX Director Studia Edisonda.
Podsumowaniem akcji będzie obszerny raport, którego publikacja przewidziana jest na grudzień 2013 roku. Znajdą się w nim się obserwacje związane z polskimi intranetami – nie tylko uwagi dotyczące najczęstszych błędów wraz z sugestiami ich poprawy, ale także dobre praktyki i przykłady, które traktować można w kategoriach obowiązujących trendów.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Dodatkowo, każda z firm biorących udział w badaniu otrzyma indywidualny, poufny raport dotyczący posiadanego przez nią intranetu, w którym znajdą się rekomendacje zmian i usprawnień poprawiających jego funkcjonalność.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak się zgłosić?
Do Intraspekcji zapraszamy wszystkie firmy i organizacje wykorzystujące intranety w codziennej pracy. Badanie jest w pełni bezpieczne – żadne poufne dane nie dostaną się do publicznej wiadomości. – zachęca Turaj.
Do Intraspekcji można zgłosić się za pomocą strony internetowej: www.intraspekcja.pl. Tam też znajdują się szczegółowe informacje związane z akcją.
NowyMarketing jest patronem medialnym publikacji.