Badanie IQS dla sieci Pepco pokazuje, że aż 80% mam chce zrobić wszystkie zakupy w jednym miejscu. Oszczędność czasu to główny powód, dla którego wolimy kompletować wyprawkę w jednym sklepie – z takim stwierdzeniem zgodziło się aż 90% badanych. Co czwarta pytana podkreśla, że taka forma zakupów ogranicza jej stres.
Zobacz również
Trwałość i cena ważniejsze niż marka
Największą część budżetu wyprawki dla młodszych dzieci (7–9 lat) pochłaniają ubrania i buty na zmianę (60%), plecak lub tornister (51%) oraz przybory plastyczne i do pisania (41%). W grupie starszych uczniów (10–14 lat) na trzecim miejscu znalazły się artykuły papiernicze, w tym zeszyty (40%). Dokonując zakupów, ponad 60% mam stawia na trwałość produktów, 59% zwraca uwagę na cenę, a co trzecia uwzględnia rekomendację dziecka. Co ciekawe, marka nie jest przy zakupach priorytetem.
– Pepco odpowiada na potrzeby konsumentów, przygotowując ofertę artykułów szkolnych – od plecaków, zeszytów i artykułów papierniczych, po wygodne ubrania, sportowe dresy, buty, czy szeroki wybór lunchboxów. Wszystko do kupienia w jednym miejscu, . […] Jak pokazują wyniki naszego badania, młodsze dzieci (7–9 lat) szczególnie zwracają uwagę na kolorystykę i wzory (72%), nawiązania do ulubionych postaci, filmów (68%) i to, co noszą ich rówieśnicy w szkole (40%). Dla starszych dzieci (10-14 lat) również istotna jest kolorystyka i wzory (69%), ale także funkcjonalność i gadżety (52%), dalej marka produktu (41%). Naszą ofertą chcemy sprostać oczekiwaniom zarówno tych najmłodszych, jak i nastolatków. – wyjaśnia Agnieszka Olejniczak, Dyrektor Marketingu Pepco.


Czego nauczył nas case kampanii American Eagle z Sydney Sweeney [OPINIE]
Badanie IQS pokazuje, że mamy, oprócz możliwości zrobienia wszystkich zakupów w jednym miejscu (strategia „One stop shop”), cenią również praktyczne narzędzia, takie jak lista najpotrzebniejszych rzeczy do szkoły.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
O badaniu:
Wyniki na podstawie badania Grupy IQS przeprowadzonego w lipcu 2025 roku, ankieta CAWI, próba N=600, kobiet posiadających dzieci w wieku 7-14 lat.
Grafiki: mat. pras.