IQS: przy kompletowaniu wyprawki trwałość ważniejsza niż marka [BADANIE]

IQS: przy kompletowaniu wyprawki trwałość ważniejsza niż marka [BADANIE]
Prawie połowa mam w Polsce uważa, że największym problemem przy kompletowaniu wyprawki szkolnej są rosnące koszty. Co trzecia przewiduje na ten cel wydać od 100 do 300 zł, a kolejne 30% – do 500 zł. Tylko co piąta jest gotowa przeznaczyć więcej.
O autorze
1 min czytania 2025-08-18

Badanie IQS dla sieci Pepco pokazuje, że aż 80% mam chce zrobić wszystkie zakupy w jednym miejscu. Oszczędność czasu to główny powód, dla którego wolimy kompletować wyprawkę w jednym sklepie – z takim stwierdzeniem zgodziło się aż 90% badanych. Co czwarta pytana podkreśla, że taka forma zakupów ogranicza jej stres.

Trwałość i cena ważniejsze niż marka

Największą część budżetu wyprawki dla młodszych dzieci (7–9 lat) pochłaniają ubrania i buty na zmianę (60%), plecak lub tornister (51%) oraz przybory plastyczne i do pisania (41%). W grupie starszych uczniów (10–14 lat) na trzecim miejscu znalazły się artykuły papiernicze, w tym zeszyty (40%). Dokonując zakupów, ponad 60% mam stawia na trwałość produktów, 59% zwraca uwagę na cenę, a co trzecia uwzględnia rekomendację dziecka. Co ciekawe, marka nie jest przy zakupach priorytetem.

– Pepco odpowiada na potrzeby konsumentów, przygotowując ofertę artykułów szkolnych – od plecaków, zeszytów i artykułów papierniczych, po wygodne ubrania, sportowe dresy, buty, czy szeroki wybór lunchboxów. Wszystko do kupienia w jednym miejscu, . […] Jak pokazują wyniki naszego badania, młodsze dzieci (7–9 lat) szczególnie zwracają uwagę na kolorystykę i wzory (72%), nawiązania do ulubionych postaci, filmów (68%) i to, co noszą ich rówieśnicy w szkole (40%). Dla starszych dzieci (10-14 lat) również istotna jest kolorystyka i wzory (69%), ale także funkcjonalność i gadżety (52%), dalej marka produktu (41%). Naszą ofertą chcemy sprostać oczekiwaniom zarówno tych najmłodszych, jak i nastolatków. – wyjaśnia Agnieszka Olejniczak, Dyrektor Marketingu Pepco.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Badanie IQS pokazuje, że mamy, oprócz możliwości zrobienia wszystkich zakupów w jednym miejscu (strategia „One stop shop”), cenią również praktyczne narzędzia, takie jak lista najpotrzebniejszych rzeczy do szkoły.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

O badaniu:
Wyniki na podstawie badania Grupy IQS przeprowadzonego w lipcu 2025 roku, ankieta CAWI, próba N=600, kobiet posiadających dzieci w wieku 7-14 lat.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Grafiki: mat. pras.