Zadaniem uczestników eventu jest stworzenie w ciągu 30 godzin działającego prototypu aplikacji mobilnej wykorzystującej NFC (Near Field Communication). Organizatorem wydarzenia jest agencja komunikacji Hypermedia Isobar.
Zobacz również
Po sukcesie poprzednich 4 edycji: w Bostonie, San Francisco, Londynie i Singapurze, Isobar Create zagości w Polsce. Już 11 i 12 maja ponad 100 entuzjastów technologii mobilnych, designerów, grafików i deweloperów z Polski i zagranicy będzie miało szansę urzeczywistnić swoje pomysły związane z technologią Near Field Communication, w skrócie NFC.
NFC to bezprzewodowa technologia, która czyni interakcję wyjątkowo łatwą, aby ją rozpocząć, wystarczy zbliżyć telefon z NFC do nośnika. Tym samym odpada konieczność wpisywania adresu strony WWW, bądź skanowania kodu QR. Warto dodać, że znaczniki – tagi NFC są tanie w produkcji, więc mogą być na masową skalę instalowane na różnych nośnikach. Firma badawcza Frost & Sullivan szacuje, że do roku 2015 na światowym rynku znajdzie się 863 miliony telefonów komórkowych wyposażonych w moduł NFC, co będzie stanowić ponad 53% całego rynku. Analitycy prognozują, że całkowita wartość płatności dokonywanych za pośrednictwem NFC na całym świecie osiągnie w 2015 roku wartość 111,19 miliardów EUR, zaś w samej Unii Europejskiej wartość ta wyniesie 41,87 miliardów EUR.
Choć technologia NFC coraz częściej pojawia się w nowych smartfonach, jej potencjał nie jest jeszcze w pełni wykorzystywany przez marketerów i samych użytkowników. Podczas wydarzenia Isobar Create Warsaw uczestnicy mają zaproponować nowe zastosowanie NFC w komunikacji, w działaniach marketingowych, w codziennym życiu i rozrywce.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– MasterCard od lat wspiera rozwój mobilnych rozwiązań towarzyszących ludziom w codziennym życiu. NFC to nie tylko płatności, a przede wszystkim nieskończona ilość możliwości tworzenia nowych sposobów dokonywania zakupów, zamawiania usług i komunikacji z otoczeniem. Wiemy, że wiele rozwiązań, powstających na takich eventach jak hackathon, jest dzisiaj wykorzystanych przez miliony konsumentów na całym świecie – mówi Aleksander Naganowski, Business Leader odpowiedzialny za rozwój płatności mobilnych oddziału MasterCard Europe w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Uczestnicy staną w szranki w jednej spośród czterech specjalnie przygotowanych kategorii, jak: Finanse, Handel, Rozrywka i Reklama Zewnętrzna. Na przygotowanie aplikacji uczestnicy mają dokładnie 30 godzin – od godziny 10:00 do 16:00 dnia następnego. W finale, 12 maja zespoły zaprezentują swoje aplikacje i ich możliwości przed jury, w którego skład wejdą specjaliści z branży IT i mobile. Zwycięzcy poszczególnych kategorii otrzymają cenne nagrody rzeczowe. Dodatkowo jeden zwycięski zespół będzie miał możliwość przeprowadzenia kampanii reklamowej stworzonej aplikacji na nośnikach LCD firmy AMS.
– Jako organizatorzy eventu, jesteśmy przekonani, że hackathon zainspiruje marketerów nowymi możliwościami zastosowania NFC do: zakupów, transakcji finansowych, komunikacji czy wymiany treści cyfrowych, a najciekawsze z zaprezentowanych projektów zostaną skomercjalizowane – komentuje Jarosław Rzepecki, Mobile Marketing Manager w Hypermedia Isobar.
Projekty o wysokim potencjale inwestycyjnym będą miały szansę na zdobycie finansowania. Dodatkowe informacje o wydarzeniu Isobar Create Warsaw będą dostępne w naszym kalendarzu.
NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia.