Jakie były największe sukcesy dla Waszej marki w 2023 roku?
Zdecydowanie największym sukcesem w 2023 roku były otwarcia nowych lokali. Pragniemy być jak najbliżej naszych sympatyków, a nowe kawiarnie pozwalają, aby każdy z naszych fanów miał swoją ulubioną kawę na wyciągnięcie ręki. Kilka nowych lokali pojawiło się w miejscowościach, w których do tej pory sieć nie była jeszcze obecna i wszystkie zostały bardzo entuzjastycznie przyjęte. Były to lokale w Rzeszowie, Toruniu i Lubinie. Oprócz tego pojawiły się także kolejne lokalizacje w Bydgoszczy, Warszawie oraz Wrocławiu. Łącznie w tym roku powstało aż 6 nowych kawiarni.
Na koniec roku działały w Polsce już 73 lokale, w których Goście mogą złapać oddech pośród codziennej bieganiny. Oferujemy nie tylko kawę najwyższej jakości, przygotowywaną przez profesjonalnych baristów, ale także szerokie możliwości personalizacji. Naszą misją jest stworzenie dla Gości wyjątkowego doświadczenia związanego z wizytą w kawiarni i zapewnienie im ulubionych napojów w komfortowym otoczeniu.
Zobacz również
Jakie były największe wyzwania dla Waszej marki w 2023 roku?
W 2023 roku, tak jak dla wszystkich, tak również dla nas jednym z największych wyzwań było dostosowanie się do dynamicznie rozwijających się preferencji konsumentów, ze szczególnym naciskiem na zmiany w kierunku diet roślinnych. Zauważając systematyczny wzrost zamówień napojów opartych na produktach bezmlecznych, podjęliśmy decyzję o wprowadzeniu możliwości zamiany zwykłego mleka na jego dowolny zamiennik bez dodatkowej opłaty.
Dodatkowo poszerzanie oferty o bezmleczne i bezmięsne alternatywy obejmowało również inne, wybrane produkty oferowane w kawiarniach. Posiadamy nawet roślinną alternatywę dla bitej śmietany, która cieszy się dużą popularnością. Naszym celem jest dostarczanie naszym klientom jak największej swobody wyboru i dostosowywanie się do ich indywidualnych preferencji, wyborów dietetycznych oraz stylu życia.
Jakie były wg Ciebie najciekawsze trendy związane z marketingiem w minionym roku?
Niezmiennie najbardziej dynamicznie rozwijającym się trendem związanym z marketingiem jest w ostatnich latach obszar komunikacji on-line oraz social mediów i ich popularność, szczególnie wśród pokolenia Z. Obserwujemy go również wśród naszych Gości, dlatego jesteśmy cały czas aktywni w tych kanałach komunikacji i próbujemy różnych formatów oraz współprac. W minionym roku wystartowaliśmy z komunikacją na TikTok, organizowaliśmy też event influencerski z gwiazdami znanymi z tego kanału. Wydarzenie promowało nowy napój od Starbucks – Mango Dragonfruit Refresha®. W trakcie spotkania Goście mogli spróbować naszych nowości w towarzystwie swoich ulubieńców oraz stworzyć wyjątkowe zdjęcia i filmiki na swoje social media. Ciekawym trendem jest również AI oraz możliwości, jakie daje przy tworzeniu komunikacji marketingowej.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Najlepsza kampania, jaką widziałeś/widziałaś w tym roku?
Trudno jednoznacznie określić, która była najlepsza. Na pewno do mnie osobiście bardzo przemawiają kampanie społeczne, poruszające rzeczywiste i ważne problemy pojawiające się w naszym otoczeniu, których często nie dostrzegamy bądź nie chcemy dostrzec.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jakie są Twoje najważniejsze plany/wyzwania/postanowienia na 2024 rok?
Na bieżąco staramy się obserwować zmieniające się trendy i oczekiwania naszych Gości, ponieważ chcemy wychodzić im naprzeciw. W związku z dynamicznym rozwojem komunikacji online i mediów społecznościowych, które zdobywają coraz większą popularność wśród naszych Gości, planujemy w nadchodzącym roku jeszcze mocniej skoncentrować się na tych kanałach komunikacji. Już teraz obserwujemy pozytywne skutki takich działań i zależy nam na jeszcze lepszym zrozumieniu aktualnych trendów, aby właściwie dotrzeć do odbiorców w każdym wieku. Ponadto, istotne są dla nas także wszelkie aktywności wspierające lokalne społeczności, dlatego w nowym roku planujemy wprowadzenie kilku nowych inicjatyw, mających na celu dbanie o lepszą przyszłość dla nas wszystkich.