Z roku na rok wzrasta znaczenie mediów społecznościowych w działaniach promocyjnych i strategiach wizerunkowych samorządów. Jednym z najlepszych przykładów jest marka Małopolska. Według danych zgromadzonych w dokumencie „Marketing miejsc w mediach społecznościowych” przez wykładowców AGH w Krakowie, w 2016 roku liczba fanów profilu marki na Facebooku wynosiła 120 301, zaś na Instagramie 8 760 obserwujących (stan na 30.08.2016). W 2019 roku odnotowała znaczący wzrost polubień profili w mediach społecznościowych, o ponad 82 tys. na portalu Facebook oraz o blisko 12 tys. na profilu Instagram.
Dynamika komunikacji, zmieniające się trendy oraz zainteresowania odbiorców wpływają także na sposób doboru narzędzi wykorzystywanych do promocji regionu czy miasta. Nieodłącznym elementem takich działań stały się media społecznościowe, w których wielu żyje obecnie niemal równolegle. Jak wynika z analiz Roberta Romanowskiego i Andrzeja Szymkowiaka z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, w latach 2014 – 2018, liczba użytkowników którzy szukali w mediach społecznościowych informacji o działaniach prowadzonych przez powiaty wzrosła o 54 procent.
Zobacz również
Umiejętne łączenie świata online i offline w promocji regionu jest nową rzeczywistością, z którą mierzą się obecnie specjaliści ds. komunikacji. – Jako organizatorzy Kongresu stawiamy sobie za cel dyskusję o tematach, które odzwierciedlają aktualne trendy w komunikacji marketingowej. Spoiwem dla współczesnych działań promocyjnych są bez wątpienia media społecznościowe. Dostrzegają to samorządy, co skutkuje większą liczbą działań prowadzonych w sieci – mówi prof. ucz. dr hab. Dariusz Tworzydło, Prezes Zarządu Exacto Sp. z o.o. Podczas prelekcji, a także warsztatów praktycznych będziemy omawiać najciekawsze case studies z zakresu marketingu miejsc oraz skuteczne sposoby na osiągnięcie sukcesu podczas wdrażania kampanii promocyjnych miast i regonów.
Prelegenci tegorocznej edycji Kongresu Innowacyjnego Marketingu w samorządach będą przekonywać na podstawie własnych doświadczeń o tym, że do osiągnięcia rezultatów nie wystarczy ciekawy content. Dopiero jego połączenie z odpowiednią formą przekazu może się przełożyć na pożądane efekty. Podpowiedzą również jak planować wartościową i spójną komunikację, która pozwoli dotrzeć z informacjami zarówno do mieszkańców, turystów jak i potencjalnych inwestorów.
Kongres Innowacyjnego Marketingu powstał z myślą o samorządowcach, którzy na co dzień zajmują się promocją marki miejsca i szeroko rozumianym marketingiem terytorialnym. Rokrocznie gromadzi blisko 150 prezydentów miast, sekretarzy, dyrektorów wydziałów promocji jednostek samorządu terytorialnego oraz agencji marketingowych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Na stronie IX Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach można zapisać się na wydarzenie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing