– Jest zdecydowanie słodka w smaku, a jednocześnie orzeźwiająca. Znakomicie smakuje podana na lodzie lub z odrobiną wody – podkreśla Anna Wiśniak, Brand Manager AMBRA S.A.
J.A. Baczewski Whisky powstaje w wyniku kupażowania różnych rodzajów whisky, destylowanych ze słodu jęczmiennego i ziaren innych zbóż. Dojrzewanie w beczkach z białego amerykańskiego dębu sprawia, że charakteryzuje się bursztynowym kolorem i delikatnie słodkim smakiem. W jej aromacie wyczuwalne są karmel i wyraźny wpływ drewna beczki. W ustach czuć słodowane ziarno i kremową słodycz. Na długo pozostawia przyjemny posmak czekolady.
Zobacz również
Wzrost popularności whisky jest jednym z najbardziej widocznych trendów na polskim rynku alkoholi. W ujęciu ilościowym sprzedaż whisky w 2016 r. wzrosła o ponad 15% w stosunku do 2015 r.
– Choć whisky kojarzy się ze Szkocją, na polskim rynku duże znaczenie mają też np. marki ze Stanów Zjednoczonych czy Irlandii. Co ciekawe whisky ma również długą tradycję w Polsce – podkreśla Prezes AMBRA S.A. Robert Ogór. – Zanim prawa do nośnych oznaczeń zostały restrykcyjnie zawężone do kilku głównych regionów, to właśnie Baczewski, największy i najsłynniejszy do 1939 r. producent spirytualiów w Polsce, produkował i sprzedawał znakomitą whisky.
J.A. BACZEWSKI to symbol najwyższej jakości i marka, która jako jedna z niewielu, może poszczycić się 235-letnią tradycją. Począwszy od 1782 r. wykwintne alkohole produkowano w destylarni założonej przez rodzinę Baczewskich we Lwowie. W okresie międzywojennym wytwarzano i butelkowano tam rumy, giny, koniaki, starki oraz właśnie Special Polish Whisky.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Wydało nam się czymś naturalnym, że po wprowadzeniu klasycznej polskiej wódki ziemniaczanej J.A. Baczewski oraz później tradycyjnych wódek gatunkowych takich jak Jeżynówka czy Piołunówka, przyszedł czas na powrót do znanej przed wojną whisky – dodaje Robert Ogór. – Nasza misja związana z marką Baczewski koncentruje się na przywróceniu polskim konsumentom przedwojennych tradycji. Dlatego też na opakowaniu whisky przypominamy jej dawny wizerunek.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
J.A. BACZEWSKI WHISKY to jedna z dziesięciu pozycji przywróconych już do portfolio marki spośród ponad stu, jakie znajdowały się w cenniku J.A. Baczewski przed II wojną światową. Oryginalna, przedwojenna receptura J.A. Baczewski Whisky została spisana na papierze i zakodowana w celu utajnienia proporcji. Dziś whisky produkowana jest partiami z taką samą pieczołowitością. Docenili to koneserzy – pierwsze 6 000 butelek sprzedało się zaledwie w ciągu kilku dni.
– Konsumenci zareagowali entuzjastycznie – mówi Prezes AMBRA. – Wierzymy, że podobnie jak Wódka J.A. Baczewski, także Whisky będzie dostępna w wielu sklepach i restauracjach. Widzimy w niej duży potencjał.
AMBRA S.A. buduje dystrybucję J.A. Baczewski Whisky we wszystkich kanałach sprzedaży: nowoczesnym, tradycyjnym oraz w HORECA i sieci sklepów specjalistycznych Centrum Wina.
J.A. BACZEWSKI WHISKY, pojemność: 0,7 l, moc: 43%, cena rekomendowana: 79,99 zł