W ramach kampanii, prowadzonej w Bułgarii, nagrano wyjątkowe wersje popularnych piosenek świątecznych: Jingle Bells, We Wish You A Merry Christmas oraz Silent Night. Do udziału w akcji Jack Daniel’s zaprosił undergroundowych bułgarskich muzyków, którzy stworzyli specjalny zespół „The Jacks”.
Do każdego utworu zostało stworzone video, a całość wyświetlana jest jako reklama pre-roll, przed oryginalnymi utworami na YouTube.
Zobacz również
Podobne działania w zakresie współpracy z muzykami podjął niedawno Johnnie Walker. Efektem zaangażowania w jednym projekcie znanego rapera Sokoła oraz aktora Bogusława Lindy był singiel „Rób to, w co wierzysz”, a także teledysk do niego nakręcony.
Również marka Żywiec nie omieszkała połączyć swoich działań z branżą muzyczną, w wyniku czego powstała ogólnopolska trasa koncertowa „Męskie granie”. Od 2010 roku w jej ramach wystąpiło wielu znanych polskich muzyków, m.in. Wojciech Waglewski, Katarzyna Nosowska, O.S.T.R., Abradab, L.U.C, Dezerter, KNŻ czy Acid Drinkers. Wydawane są także albumy zawierające nagrania z koncertów.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Z kolei marka lodów Kaktus zorganizowała trasę koncertową wykonawców hip hopowych w ramach „RAP Republika Kaktus Tour”. Przez okres wakacji na terenie całej Polski odbył się szereg koncertów, na których wystąpili VNM, PMM, DIOX.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Łączenie działań marketingowych ze światem muzyki może bardzo korzystnie wpłynąć na odbiór marki. Nawet jeśli konsument takowej nie lubi, nie używa/nie konsumuje, to dzięki uczestnictwu w wydarzeniu, które wiąże się z pozytywnymi dla niego emocjami (których marka sama w sobie nie wywoła), przyjemnością, może on przekonać się do konkretnej marki czy ocieplić swój stosunek do niej. W takiej sytuacji wygrywa i marka, która za pomocą muzyki, artysty wzmacnia swój przekaz, i konsument, który otrzymuje dobrą zabawę i pozytywne doświadczenie.
Muzyka jest wartością uniwersalną, która jednoczy ludzi. Odpowiednio to wykorzystując, marki mogą istotnie wpływać na konsumentów i ich pozyskiwanie.