Najistotniejsze zmiany zostały wprowadzone w obszarze koszyka (m. in. dzięki dokładnej analizie ścieżek w Google Analytics zespół projektowy wiedział, że to tutaj należy szukać największych możliwości podniesienia współczynnika konwersji).
Zobacz również
W końcowym projekcie graficznym informacja o darmowej przesyłce (jedna z najważniejszych przewag konkurencyjnych), terminie przesyłki oraz informacja o infolinii umieszczona została w trzech boksach zaraz pod nagłówkiem „Twój koszyk”. Dzięki takiemu rozwiązaniu wzmocniona została motywacja użytkowników do przejścia do kolejnego kroku w procesie składania zamówienia. Uproszczony został również język komunikacji omawianych treści. Wizualnie oddzielono także 2 wezwania do działania: „przejdź do kasy” i „zapisz się do newslettera”, co przełożyło się na zmniejszenie liczby użytkowników opuszczających ścieżkę zakupową.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W wyniku dwutygodniowych testów współczynnik konwersji wzrósł o 8,76%.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Z dokładnym opisem zmian i przebiegiem projektu optymalizacji konwersji można zapoznać się na blogu Conversion.