Podstawą tożsamości dźwiękowej InPost stał się brand music core, który koresponduje ze wszystkimi elementami audio brandingu. W linii melodycznej utworu pojawiają się gwizdanie (symbolizujące radość) oraz typowe dla marki odgłosy skrytek czy kartonów.
Dźwiękowym odpowiednikiem wizualnego logo stało się audio logo. Bazuje ono na umuzycznionym, charakterystycznym odgłosie otwieranej skrytki. Jednym z ważniejszych elementów audio tożsamości InPost są także dźwięki w aplikacji.
Zobacz również
– Komunikacja audio zyskuje na znaczeniu i otwiera przed nami nowe możliwości w budowaniu bliskości z klientami na rynkach europejskich. Dźwięk pozwala nam przekraczać bariery językowe i kulturowe, aby połączyć się z konsumentami na poziomie emocji i doświadczeń. Dlatego tożsamość audio to nowy i istotny element naszej strategii komunikacji w Europie. System dźwiękowy implementowany we wszystkich punktach styku z klientem ma wzmocnić rozpoznawalność naszej marki oraz pozwolić wybrzmieć naszym kluczowym wartościom – mówi Karolina Podgórska, Dyrektor Komunikacji Marketingowej i Wsparcia e-Commerce.
Paczkomat® jako instrument
Na potrzeby działań audio brandingowych stworzony został autorski instrument perkusyjny InPost. Jego customowa konstrukcja, zainspirowana przez Paczkomat, składa się ze skrytek urządzenia oraz kartonów – czyli elementów bezpośrednio kojarzących się z marką. Partie perkusyjne zagrane na instrumencie pojawiają się w każdej kompozycji stworzonej na potrzeby audio. Sam instrument będzie prezentowany również na eventach InPost, pełniąc rolę pełnoprawnej perkusji.
Z okazji premiery audio brandingu, InPost wydał limitowaną płytę winylową, zatytułowaną „InPost Beats”, na której znalazły się wszystkie unikalne aranżacje brand music core. Utworów można posłuchać na kanale YouTube marki.
Jak social media zmieniają współczesną ścieżkę zakupową? [WEBINAR]
Za stworzenie audio brandingu marki wspólnie z InPost odpowiada agencja TADADAM.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko