Badanie Trendomierz Huawei 2017 zostało przeprowadzone przez firmę Ipsos w maju br. w 12 krajach europejskich, wśród osób w wieku od 18 do 45 lat, którzy korzystali z smartfonów w ciągu ostatnich 24 miesięcy. Wyniki pokazują, że wśród osób w wieku 18-24 lat niemal wszyscy (95%) używają smartfonów do robienia zdjęć.
Dużą popularnością cieszą się selfie – 81% badanych wykonuje właśnie autoportrety. Co ciekawe z badań wynika, że autoportrety są domeną… mężczyzn. Aż 77% badanych mężczyzn przyznało się do regularnego wykonywania selfie, podczas gdy do tej czynności przyznało się 69% kobiet.
Zobacz również
Widać wyraźnie, że niewiele z nas korzysta z tradycyjnych aparatów fotograficznych. Stało się tak po części za sprawą mediów społecznościowych. Współcześnie wykonanie zdjęcia to tylko pierwszy krok, kolejnym jest podzielenie się nim ze znajomymi. Według badania aż 70% użytkowników w wieku 18-44 swoje zdjęcia publikuje w social media chwilę po ich wykonaniu.
Jak pokazują wyniki Trendomierza Huawei, prawie połowa młodych użytkowników (48%) podczas wakacji korzysta ze smartfonów jako swojego ulubionego i jedynego odtwarzacza muzyki. Telefony są również wykorzystywane na przyjęciach i imprezach towarzyskich, które w wakacje organizujemy przecież szczególnie chętnie – 42% pytanych korzysta z zewnętrznych głośników podłączonych do smartfonów przez Bluetooth.
Aktywność w social media ma jednak swój koszt. Baterie w smartfonach używanych przez młodych ludzi mają tendencję do szybkiego rozładowywania się. Dlatego niemal każdy młody Europejczyk korzysta z powerbanku, aby zapewnić swojemu smartfonowi stały dostęp do prądu.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing