Zdjęcie royalty free z Fotolia
Coraz więcej marek w swoich działaniach marketingowych wykorzystuje możliwości jakie im daje Spotify. Playlisty i różne działania z nimi związane, np. konkursy, są doskonałym rozwiązaniem do przyciągnięcia i zaangażowania użytkowników. H&M stworzyło swoje playlisty, zwierające utwory, które konsument usłyszy w sklepie stacjonarnym. Reebok w swojej aplikacji Fitlist opublikowało listy specjalnie przeznaczone do słuchania podczas uprawiania różnych ćwiczeń/sportów. Stworzone były one przez użytkowników, którzy polecali muzykę słuchaną przez siebie podczas treningów.
fot.www.spotify.com
Zobacz również
Adidas z kolei stworzył konkurs, w którym użytkownicy tworzyli playlisty swoich drużyn, Adidas All Originals Represent, a także oznaczali znajomych z Facebooka. Nagrodami były vouchery na zakupy oraz kody Spotify Premium.
fot. www.spotify.com
Nike w celu wypromowania na Tajwanie nowej kolekcji ubrań sportowych postanowił zaangażować odbiorców i stworzył stronę na Spotify, na której użytkownicy oceniali, czy dana playlista pasuje bardziej do damskich czy do męskich ubrań.
fot. www.spotify.com
Ciekawą akcją jest ta, przeprowadzona przez Forda w ramach promocji nowej wersji modelu Fiesta. Marka przedstawiła użytkownikom zupełnie nowych, startujących wykonawców, z których wybierani byli najlepsi, a nagrodą był koncert na żywo w ich wykonaniu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
fot. www.spotify.com
Słuchaj podcastu NowyMarketing
NEW YORKER w Niemczech przeprowadził akcję The List, która była serią koncertów. W serwisie Spotify użytkownicy mogli dodawać utwory do playlisty zbliżających się koncertów, jednocześnie biorąc udział w losowaniu wejściówek na nie. Ci, którzy nie wygrali mogli obejrzeć koncert na żywo na stronie marki.
fot. www.spotify.com
Nawet politycy wykorzystywali Spotify do autopromocji. W ramach drugiej kampanii prezydenckiej Baracka Obamy, została stworzona playlista, zawierająca utwory wybrane jako oficjalny soundtrack kampanii.
Irlandzka marka piwa Caffrey’s postanowiła w ramach kampanii stworzyć audycje radiową, stworzoną w oparciu o gust internautów. Każdy mógł oddać głos na wybrane utwory na stronie akcji, do której przekierowywały reklamy na Spotify.
Z kolei australijski browar Coopers przeprowadził w kraju akcję promocyjną, w której każdy, kto kupił piwo Pale Ale nalewane z beczki otrzymywał podkładkę z kodem, który umożliwiał wygranie konta premium na Spotify. Powstała także specjalna playlista, w której użytkownicy głosowali na największy australijski przebój.
fot. www.spotify.com
Twórcy amerykańskiego startupu Graze wykorzystali Spotify jako kanał promocji i wprowadzili bannery zniżkowe wyłącznie dla użytkowników serwisu, którzy kupowali po raz pierwszy. Dzięki temu zyskali ogromną liczbę klientów.
fot. www.spotify.com
BMW promując model 320i stworzyło aplikację na Spotify, w której odbiorca mógł wybrać jedną z 5 amerykańskich tras i słuchać muzyki specjalnie do niej wybranej, nawiązującej do miejsc na owej trasie.
fot. www.spotify.com
Marka alkoholi Jose Cuervo stworzyła konkurs muzyczny skierowany do studentów uniwersyteckich w Wlk. Brytanii, w którym wybierali oni utwory, przy których najlepiej bawią się na imprezie. Każdy głosujący miał szansę wygrać m.in. produkty marki czy konta Premium na Spotify. Uniwersytet z największą liczbą zgłoszeń wygrywał imprezę sponsorowaną przez Jose Cuervo.
fot. www.spotify.com
Herbal Essences namówiło swoich konsumentów, aby nadsyłali propozycje piosenek, które lubią śpiewać pod prysznicem. Mogli to zrobić np. za pomocą aplikacji dostępnej na fanpage’u Herbal Essences na Facebooku. Każda osoba proponująca utwory brała udział w konkursie i mogła wygrać zapas produktów marki.
W tym roku marka Ducati stworzyła konkurs „Ride a song” dla miłośników motocykli, w którym mogli oni wygrać dla siebie i dwóch znajomych udział w „Multistrada Experience”, m.in. możliwość jazdy nowym modelem Ducati Multistrada 1200. Wystarczyło wybrać i dodać do playlisty Ducati na Spotify najlepsze wg nas utwory do jazdy, udostępnić je na Facebooku i otagować wybranych znajomych, a także opisać swoje wymarzone wakacje motocyklowe.
Spotify z powodzeniem przeprowadził sam u siebie różne akcje marketingowe, jak np. wspólnie z DJami Sebastianem Ingrasso i Alesso. Wykonali oni set koncertowy, do którego utwory na bieżąco, w ramach głosowania, wybierali internauci. Dodatkowo użytkownicy Spotify mieli możliwość komentowania całego wydarzenia na czacie, również na bieżąco.
Wojciech Samborski
Redaktor, NowyMarketing