Jak marki wykorzystują formaty reklamowe na TikToku?
TikTok jest jedną z najczęściej* pobieranych aplikacji społecznościowych, zachęcającą do prowadzenia kreatywnych działań. Interesują się nią młode osoby, jaki i reklamodawcy. Prześledźmy, jak marki wykorzystują formaty reklamowe dostępne na TikToku.
Młodsze pokolenia poszukują coraz to nowszych źródeł rozrywki, a w ich ślady idą także marketerzy i wiele brandów, które dostrzegają reklamowy potencjał platformy. Dlaczego marki powinny zaistnieć na TikToku? To miejsce, w którym mogą pozyskać leady, wpływać na przyszłe decyzje zakupowe, stworzyć inspirujący content, a także nieszablonowe reklamy. Aplikacja oferuje różne rodzaje filtrów i efektów (m.in. gry, green screen, szablony zdjęć) czy bazę utworów muzycznych. Ale to nie wszystko – marki zyskują dostęp do narzędzi analitycznych, mogą śledzić trendy i wchodzić w interakcje ze swoimi odbiorcami przy pomocy komentarzy i duetów (funkcja pozwala rozbudować wideo innego użytkownika). Na TikToku cele wizerunkowe i świadomościowe są ważne tak jak cele sprzedażowe.
Rodzaje reklam na TikToku
TikTok oferuje obecnie dziewięć formatów reklamowych: Brand Takeover, Branded Effects, Hashtag Challenge, In-Feed Video, Lead Generation, One Day Max, Reach & Frequency, Spark Ads i TopView. Czym się różnią?
Brand Takeover – kreacja trwająca 3-5 sekund, wyświetla się wszystkim użytkownikom otwierającym TikToka w danym dniu. Z formatu może korzystać tylko jeden reklamodawca dziennie.
Jednym z najświeższych przykładów użycia Brand Takeover jest reklama Amazona na Black Friday z tiktokerem Finem Draperem, która powstała na terenie magazynu firmy. Influencer wykorzystuje nieoczywiste przedmioty do tworzenia muzyki: od papierowej koperty, przez czytniki i skanery, po dźwięki klawiatury. Kreacja została wzbogacona o możliwość przejścia na stronę Amazona:
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób.Jesteś tam z nami?
Kojarzycie parę, która tańczy jak postacie z różnych gier, m.in. The Sims 2 i GTA? Nicki i Loczek, czyli loczniki, pojawili się w reklamie Nescafé 3in1, w której najpierw wysypali, potem zalali i na końcu zamieszali kawę. Oto efekt tej współpracy:
Branded Effects – marki mogą stworzyć oryginalne filtry 2D i 3D, które będą później wykorzystywane przez ich fanów.
Hashtag Challenge – dzięki tej reklamie tworzone są różne challenge promowane na liście popularnych hashtagów w zakładce „Odkryj”. To świetny sposób na pozyskanie user generated contentu.
Jednym z najbardziej rozpoznawalnych Hashtag Challenge’ów jest #ZakładamyMaski od McDonald’s z udziałem Holaka. Chociaż kampania powstała w 2020 roku, warto o niej wspomnieć przez jej społecznie ważny przekaz i fakt, że wykorzystano wszystkie dostępne wówczas formaty reklamowe (Branded Effects, Brand Takeover, Hashtag Challenge, In-Feed Video, One Day Max czy TopView). Do udziału zaproszono także influencerów, m.in. Klaudię Halejcio:
In-Feed Video – umożliwia tworzenie 60 sekundowych, pełnoekranowych wideo, a przy tym reklamy otwierają się automatycznie. Znajdują się na głównej stronie „Dla Ciebie” i pozwalają na połączenie reklam z profilem danej marki.
Lead Generation – format został wprowadzony w kwietniu 2021 i polega na zwiększeniu świadomości o marce, pozyskiwaniu leadówsprzedażowych oraz klientów.
One Day Max – to wideo wyświetlające się na głównej stronie „Dla Ciebie”, trwające do 60 sekund. Zawiera także wezwanie do działania, aby skłonić użytkowników do bezpośredniej interakcji.
Wolt Courier Partner wykorzystał rozszerzenie One Day Max, aby zachęcić użytkowników do pobierania aplikacji i rozpoczęcia pracy jako kurierzy. Do nagrania zaangażowano jedną z pracownic:
Reach & Frequency – dzięki temu rozwiązaniu możemy na wstępie poznać szacunkowe wyniki zasięgowe lub wyświetlenia wideo, jakie jesteśmy w stanie osiągnąć. Marki mogą zwiększyć rozpoznawalność i łatwiej dotrzeć do grupy docelowej poprzez wybór takich kryteriów jak język, doświadczenie zawodowe, zainteresowania, wiek, płeć czy lokalizacja.
Spark Ads – format reklamowy jest dostępny od lipca 2021 roku i umożliwia promowanie już opublikowanych TikToków na kanale twórcy lub marki. Reklamodawcy mają możliwość promowania filmów innych użytkowników, ale muszą wcześniej uzyskać ich zgodę. Spark Ads może być ustawiany z różnymi celami (wyświetlenia, ruch czy konwersje).
TopView – pełnoekranowe wideo trwające od 5do60 sekund, które wyświetla się tuż pouruchomieniu aplikacji.
Social commerce a TikTok
Aplikacja to jednak nie tylko atrakcyjne formaty reklamowe. Od września 2021, dostępne jest rozwiązanie social commerce – TikTok Shopping. Pozwala ono twórcom promować i sprzedawać produkty z poziomu zakładki z zakupami w profilu. Rozszerzenie jest na razie dostępne w Kanadzie, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych, ale można przypuszczać, że stopniowo pojawi się w kolejnych krajach.
TikTok jako narzędzie do rekrutacji
Rozwój TikToka to także… testowanie nowych narzędzi do rekrutacji! Mowa o TikTok Resumes, dzięki któremu użytkownicy mogą zamieszczać swoje CV na platformie wformie wideo. Co umożliwia takie rozwiązanie? Kandydaci mogą w kreatywny sposób przedstawiać siebie lub swoje doświadczenie zawodowe. Młodsze pokolenia poszukują pracy właśnie przy pomocy mediów społecznościowych, dlatego TikTok wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom, aby stać się nowym kanałem rekrutacyjnym. Obecnie TikTok Resumes są dostępne wyłącznie w Stanach Zjednoczonych.
TikTok, dzięki swojej intuicyjnej i prostej obsłudze, daje użytkownikom i reklamodawcom wiele możliwości. Chociaż dostępne warianty reklamowe pozwalają zaistnieć na platformie, to oprócz promowanych materiałów nie powinno zabraknąć kreatywnych i angażujących treści, pozytywnej energii, muzyki oraz hashtagów. Medium rokrocznie odnotowuje wzrosty użytkowników, dlatego warto już teraz rozpocząć swoje działania z jego wykorzystaniem. Twórcy TikToka testują nowe rozwiązania i ulepszają go pod kątem bezpieczeństwa, co może wskazywać na to, że w niedalekiej przyszłości zajmie pierwsze miejsce na podium najpopularniejszych aplikacji społecznościowych.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.