Najnowsze badanie Stowarzyszenia Content Marketing Polska zostało przeprowadzone w okresie 1 sierpnia – 15 września 2021 roku za pomocą platformy surveymonkey.com. Objęło aż 153 ekspertów marketingu internetowego. Jego realizacją zajęła się firma iSlay.
Celem badania było zmierzenie poziomu wykorzystania różnych technik badawczych content marketingu w Polsce. Badani otrzymali do wypełnienia ankiety składające się z sześciu pytań, z czego połowa z nich dawała możliwość wielokrotnego wyboru. Honorowy patronat nad badaniem sprawuje IAB Polska.
Zobacz również
– Za dynamicznym rozwojem rynku content marketingu muszą podążać techniki badawcze, które w jak najdokładniejszy sposób umożliwiają mierzenie zachowania użytkowników na stronie. Zakres wielu różnych zachowań użytkowników na treściach powoduje, że potencjał badawczy jest ogromny. Dlatego pytamy ekspertów o najpopularniejsze sposoby analizowania stron. Z wyników badania może skorzystać zarówno ekspert od content marketingu, jak również bloger czy wydawca strony www – wskazuje Agnieszka Gajzler, prezes Stowarzyszenia Content Marketing Polska.
Odsłony i czas jako najpopularniejsze wskaźniki
W ankiecie zapytano m.in. o wykorzystanie systemów analitycznych, sposób mierzenia zaangażowania użytkowników na stronie www czy badanie udostępnianych treści, sztucznego ruchu oraz błędów. Co warto wiedzieć na temat wyników?
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- Najpopularniejszymi sposobami pomiaru zaangażowania są czas spędzony na stronie oraz liczba odsłon – ponad 78% ankietowanych wybrało te dwa wskaźniki.
- Badanie głębokości scrollowania strony deklaruje 40% ekspertów marketingu w Polsce, a szybkość scrollowania mierzy 17% ankietowanych – oba wskaźniki zyskują na popularności.
- Zaledwie 9% respondentów bada udostępnianie treści za pomocą komunikatorów, czyli kluczowego kanału przesyłania linków.
- Aż 66% ankietowanych nie bada poziomu sztucznego ruchu na stronie oraz występowania crawlerów i botów.
- Prawie połowa badanych zajmujących się marketingiem internetowym nie bada błędów na zarządzanych przez siebie stronach.
Wyniki ankiet potwierdzają pozytywny trend związany z analityką content marketingu. Coraz częściej badane jest także to, czy i jak użytkownicy angażują się w konsumowane treści – nie tylko poprzez udostępnianie ich dalej czy reakcje, ale i głębokość scrollowania. Badanie dostarcza nam wiedzy na temat aktualnych sposób mierzalności treści i tego, jakie aspekty warto wziąć pod uwagę.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pełne podsumowanie wyników badania w formie raportu dostępne jest na stronie: contentmarketingpolska.pl/news/mierzymy-tresci-internetowe-marketingu-badanie-branzowe-2021/