Jak nie być jedną nogą w grobie? – edukacyjny ambient inaugurujący Kampanię na Rzecz Walki z Żylną Chorobą Zakrzepowo – Zatorową

Z powodu zakrzepicy, każdego dnia umiera w Polsce średnio 130 osób. Każdy jest zagrożony, zwłaszcza podróżni, osoby starsze i kobiety ciężarne, a wystarczy kiwnąć palcem... u nogi. Fundacja MITO na warszawskim dworcu przekonywała podróżnych do ćwiczeń profilaktycznych i rozdawała czerwone skarpety.
O autorze
1 min czytania 2014-05-16

źródło:  fanpage Crazy Mouse

25% Polaków nie wie, jakie mogą być konsekwencje nieleczenia żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej.

– Zakrzepica polega na powstaniu w żyłach głębokich skrzepów. Fragmenty tych skrzepów mogą w każdej chwili się oderwać i „powędrować” wraz z prądem krwi do tętnicy płucnej, czego konsekwencją może być natychmiastowa śmierć człowieka. Zakrzepy najczęściej tworzą się w kończynach dolnych: łydkach i udach, ale również w żyłach miednicy. Schorzenie najczęściej dotyka osoby po 40. r.ż., a czynnikami ryzyka jest: unieruchomienie ciała, np. z powodu obłożnej choroby; długa podróż; okres ciąży i połogu; przebyte operacje chirurgiczne czy otyłość – mówi prof. dr hab. Witold Tomkowski, prezesa Fundacji THROMBOSIS.

W celu promocji kampanii przygotowany został krótki film instruktażowy, dotyczący tego jak przygotować się do długiej podróży. Pokazuje on ćwiczenia, które można wykonywać w ramach profilaktyki, szczególnie przez osoby ze skłonnością do zakrzepicy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Organizatorem Kampanii „Jak nie być jedną nogą w grobie” jest Fundacja MITO, która wraz ze wsparciem merytorycznym Fundacji THROMBOSIS, jako pierwsza podjęła się realizacji kampanii społecznej na temat zakrzepicy. W ramach jej działań, została stworzona strona internetowa www.wolnezyly.pl, na której będzie można znaleźć materiały edukacyjne poświęcone prewencji i odpowiedniemu działaniu w sytuacji wystąpienia żylnej chorobie zakrzepowo – zatorowej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się