fot. Materiały prasowe Big Picture
Kampania będzie realizowana w telewizji, digitalu, a także promowana poprzez działania z zakresu media relations oraz współprace z influencerami.
Zobacz również
Sezon infekcji zbliża się wielkimi krokami. Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez Ipsos w czerwcu ubiegłego roku, na zlecenie Reckitt, Polakom brakuje podstawowej wiedzy w zakresie odpowiednich sposobów leczenia gardła. Co czwarty ankietowany uważa, że infekcję wirusową należy zwalczać antybiotykiem, choć te są skuteczne jedynie w przypadku infekcji bakteryjnych. Co więcej, 35% osób stosowało antybiotyk do leczenia infekcji gardła bez zalecenia lekarza. To ogromny problem społeczny. Nadużywanie i niewłaściwe stosowanie antybiotyków to jedna z głównych przyczyn rosnącego zjawiska antybiotykooporności.
fot. Materiały prasowe Big Picture
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Z powodu infekcji bakteriami antybiotykoopornymi na świecie umiera 2 mln osób rocznie, a w 2050 r. – jeżeli sytuacja nie ulegnie zmianie – liczba ta może sięgnąć nawet 10 mln osób rocznie. W odpowiedzi na to wyzwanie, Reckitt startuje z kampanią społeczno-edukacyjną informującą o znaczącej przewadze infekcji pochodzenia wirusowego oraz właściwych sposobach ich leczenia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kreacje non-branded to proste analogie do niepasujących do siebie przedmiotów, bazujące na skojarzeniach, wykorzystujące proste metafory i przekazy. Celem tego zabiegu jest przedstawienie złożonego oraz skomplikowanego zagadnienia w lekki i przystępny sposób, zrozumiały dla szerokiego grona odbiorców. Za pomocą nieoczywistych połączeń takich jak: zupa i widelec, dmuchany młotek oraz gwóźdź, a także gramofon i talerz, kreacje obrazują, że antybiotyk stosowany na wirusowe infekcje nie zadziała. Dodatkowo kampania zwraca uwagę na fakt, że 9 na 10 infekcji gardła powodują wirusy.
Naszym celem jest pomoc konsumentom w efektywnym zwalczaniu infekcji górnych dróg oddechowych. Chociaż zobowiązanie jest globalne, realizujemy je poprzez szereg lokalnych akcji. Zlecone przez Reckitt i przeprowadzone przez IPSOS badanie pokazuje, że Polacy nie wiedzą, jak skutecznie leczyć infekcje górnych dróg oddechowych. Polska znajduje się w czołówce krajów, w których przyjmuje się najwięcej antybiotyków. Kampania, z którą właśnie startujemy, jest więc odpowiedzią na realne wyzwanie – jej celem jest edukacja społeczeństwa: konsekwentna, długotrwała i zakrojona na szeroką skalę, która uświadomi zagrożenia tak indywidualne, jak i populacyjne, związane z nadużywaniem antybiotyków i antybiotykoopornością. Wierzymy, że nasze działania przyczynią się do zwiększania świadomości społecznej, budując nawyk odpowiedzialnego leczenia infekcji górnych dróg oddechowych. – zaznacza Maja Marciszewska, Category Manager OTC & Nutrition PLEE Reckitt Health.
fot. Materiały prasowe Big Picture
Kampania będzie prowadzona od października br. Za stworzenie strategii komunikacji odpowiada Big Picture i Enmedica. Realizację działań z zakresu media relations, branded content dla marki oraz wybór i koordynację działań z influencerami powierzono agencji Big Picture. Enmedica koordynuje również tworzenie platformy komunikacyjnej do środowiska medycznego. Za tegoroczną ideę kreatywną oraz kreację kampanii odpowiada Agencja DDB. Zakupem mediów zajmuje się dom mediowy OMD.