Jak połączyć grę w aplikacji z konkursem i działaniami offline?

Pogromcyupalu.pl to wakacyjna akcja lodów Koral, łącząca dwa światy – online i offline. Została przeprowadzona w lipcu i sierpniu 2017 roku.
O autorze
2 min czytania 2017-11-15

Sercem akcji była aplikacja w formie gry mobilnej „Pogromcyupalu.pl”, w której ruchową wersję można było zagrać podczas Roadshow przemierzającego polskie wybrzeże.

Ciężarówka Pogromcyupalu.pl stacjonowała w Międzyzdrojach, Władysławowie i Jastarni. Pokonała 2 073 km. Nad Bałtykiem wraz z marką Koral bawiło się 42 000 osób. Gra, która dostępna była w sklepach Google Play i App Store, odnotowała 23 314 pobrań, zajmując dwukrotnie pierwsze miejsce w rankingu polecanych najlepszych gier przygodowych play.google.com, z ratingiem ponad 4 gwiazdek. Aby zmaksymalizować zasięg, stworzono również przeglądarkową wersję gry, w której odnotowano 42 261 rozgrywek graczy z 10 439 miejscowości. Łącznie gra zapewniła lodom Koral 126 tysięcy godzin kontaktu użytkowników z marką, w 462 000 rozgrywkach. Jak do tego doszło?

Zaangażowanie

Najtrudniejszym wyzwaniem było zaangażowanie uczestników: zarówno zachęcenie ich do przyjścia na event nad morzem, gdzie, jak wiadomo, odbywa się moc konkurencyjnych atrakcji, jak i do pobrania gry na swój telefon. Aby osiągnąć ten cel, premierę gry z nowym brand hero marki Chłodzimierzem połączono z konkursem, w którym nagrodą główną było 20 000 zł. Ta oraz inne nagrody pieniężne i rzeczowe były tylko pretekstem do dobrej zabawy i interakcji z marką podczas gry, jak i eventu, gdzie można było zagrać w wersję ruchową Pogromcówupalu.pl, otrzymać darmowe lody i napoje. Konsumenci przemierzali w grze Polskę wraz z Chłodzimierzem, zbierając lody i omijając przeszkody.

Targetowanie reklam

Kampania 360 skierowana i podzielona była tak, by dotrzeć do dwóch grup docelowych: dzieci i młodzieży oraz starszych konsumentów. Objęła swoim zasięgiem: media społecznościowe, youtuberów, reklamę w sieci Google, reklamę na pobrania aplikacji i kanały digital partnerów akcji (RMF MAXXX, Alcatel), a także telewizję, radio i przebieralnie na plażach. Osią kampanii był landing page, gra na Androida i IOS-a oraz strefa eventowa nad Bałtykiem.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Współpraca z youtuberami polegała na challenge’u rzuconym przez markę czterem influencerom. Yoczook, Mamiko, Mandzio i Alien grali w swoich odcinkach w Pogromcówupału.pl w nietypowych warunkach, by na koniec akcji przyjechać do Międzyzdrojów i wziąć udział w rozgrywce eventowej. Youtuber, który osiągnął najmniejszą liczbę punktów w rozgrywce, został zakopany na plaży w Międzyzdrojach.

Całość akcji można było śledzić na fanpage’u lodów Koral na Facebooku, YouTubie, Snapchatcie, Instagramie i Twitterze. Podczas kampanii w internecie pojawiło się 1 500 000 wzmianek w mediach społecznościowych i szeroko pojętym internecie. Kampania dotarła w czasie wakacji do 11 300 000 Polaków. Po zakończeniu konkursu Chłodzimierz osobiście wręczył nagrody najlepszym Pogromcom upału.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Gra Pogromcyupalu.pl dostępna jest nadal w sklepie Google Play, App Store oraz na stronie. Za kreację i realizację kampanii odpowiedzialna była Agencja SMI Communication. Działania w social mediach oraz kampanię Google AdWords przeprowadziła agencja Veneo.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się