TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Jak poznać swoich potencjalnych użytkowników? Case Study kampanii #VikingowieInternetu Mobile Vikings

18 427 909 unikalnych użytkowników – dokładnie taki zasięg osiągnęła kampania operatora sieci komórkowej Mobile Vikings Polska - #VikingowieInternetu.
O autorze
3 min czytania 2016-08-25

Dzięki przeprowadzonym działaniom marka zdobyła cenną wiedzę na temat rynku, co pozwoliło jej otworzyć się ze swoją ofertą, działaniami i komunikacją na nowe grono odbiorców. 

Naturalnym środowiskiem wirtualnego operatora sieci komórkowej – Mobile Vikings Polska jest Internet. Tylko w Internecie można kupić karty SIM tej marki, to w Internecie Vikingowie prowadzą najaktywniejszą komunikację czy wreszcie właśnie w Internecie budują silną reprezentację swojej społeczności. Społeczności, której członkami są przede wszystkim 30-letni mężczyźni, zainteresowani sportem, biznesem i nowymi technologiami. 

Internet to środowisko o ogromnym zasięgu i potencjale. Nasz główny użytkownik bardzo chętnie z niego korzysta, dlatego większość swoich działań prowadzimy właśnie w sieci. Chcąc w pełni wykorzystać możliwości, jakie daje nam to medium, postanowiliśmy rozszerzyć swoją grupę docelową o nastolatków, dla których Internet to przecież naturalna przestrzeń. Pierwszym krokiem, który w tym celu podjęliśmy, było zbadanie rynku i znalezienie informacji na temat naszego nowego, potencjalnego użytkownika. Chcieliśmy poznać młodych Vikingów, ich zainteresowania, język, modele zachowań – ale nie na podstawie regularnych oraz powszechnie dostępnych badań rynkowych czy opracowań. Postanowiliśmy przeprowadzić kampanię #VikingowieInternetu i w ten sposób zobaczyć, jak w rzeczywistości działają, podejmują decyzje oraz reagują na zmiany – mówi Bartek Grabowski, Head of New Business w Mobile Vikings Polska. 

Marka Mobile Vikings chcąc zbudować bazę wiedzy o swoich potencjalnych użytkownikach w wieku 12-18 lat, postanowiła zachęcić ich do interakcji. W tym celu przeprowadzono tzw. badanie w działaniu, które pozwala w praktyczny sposób rozwiązać problem badawczy. Zasadniczym elementem analizy była kampania #VikingowieInternetu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania #VikingowieInternetu skierowana była do młodszej grupy docelowej – osób w wieku od 12 do 18 lat, aktywnych w sieci i interesujących się grami komputerowymi, nowymi technologiami czy też social mediami. W kilku różnych seriach filmowych, a także w licznych konkursach i aktywnościach na portalach społecznościowych udział wzięło trzech czołowych polskich YouTuberów – Rezigiusz, MultiGameplayGuy oraz Masterczułek, których kanały na YouTubie subskrybuje łącznie ponad 4 mln 200 tysięcy użytkowników Internetu.

Kampanię #VikingowieInternetu prowadzono i komunikowano na specjalnie dedykowanym landing page’u – www.vikingowieinternetu.pl, facebookowych profilach i youtubowych kanałach zaproszonych do współpracy gwiazd oraz fanpage’u Vikingowie Internetu. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W trakcie kampanii nakręcono 5 filmów przedstawiających historię Sagi Rodu Vikignów. W produkcjach wystąpili zaproszeni do współpracy YouTuberzy, którzy następnie udostępniali i promowali materiały na swoich kanałach. Seria 5 materiałów wideo przedstawiających w ciekawy sposób historię Vikignowej Sagi cieszyła sią bardzo dużym zainteresowaniem internautów. Odcinki: „Techno Viking”, „Kręcioł”, „Kajaki”, „Kalambury” i „Podryw” tylko na samych kanałach gwiazd na YouTubie wyświetlono łącznie 1 571 196 razy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

We wszystkich wykorzystywanych mediach społecznościowych, czyli na YouTubie, Facebooku oraz Instagramie wyświetleń filmów Saga Rodu Vikingów czy ich zajawek było łącznie 1 615 582, natomiast w przypadku materiałów Vikingowie Internetu liczba ta wyniosła aż 2 078 038.

Kolejnym filmowym akcentem kampanii #VikingowieInternetu była tym razem 12-odcinkowa seria „Prawdy Vikingów”.

W „Ragnarök” – filmie zamykającym serię Saga Rodu Vikingów, do Masterczułka, Rezigiusza i MultiGameplayGuya dołączyli Vertez i Ulaśka, a także fani twórców, wyłonieni w konkursie na „Armię Vikingów”. Dwa epizody tego filmu obejrzano łącznie 44 386 razy.

Cała kampania #VikingowieInternetu wspierana była również za pośrednictwem wielu konkursów i aktywności na Facebooku oraz Instagramie – Rezigiusza, MultiGameplayGuy’a, Mastreczułka, marki Mobile Vikings oraz specjalnie dedykowanego fanpage’u. Łączny zasięg materiałów #VikingowieInternetu na Facebooku gwiazd ukształtował się na poziomie 11 559 540, z kolei na fanpage’u akcji było to 3 174 749 unikalnych użytkowników. 

Gwiazdy kampanii udostępniały na swoich kanałach nie tylko gotowe filmy, ale także materiały zza kulis, cały czas pozostając z fanami w kontakcie i aktywizując ich poprzez zapraszanie do dyskusji czy udziału w licznych konkursach. 

Facebookowy fanpage Vikingowie Internetu w ciągu 5 miesięcy polubiło 27 796 fanów, którzy udostępniane w tym okresie treści skomentowali 1612 razy, a 138 razy podzielili się nimi na swoich profilach.

Największy, bo aż niemal 60-procentowy wpływ na liczbę treści, które pojawiały się w sieci w związku z kampanią miał profil Rezigiusza. W przypadku MultiGameplayGuya wpływ ten kształtował się na poziomie 16,5 procent, a Mastreczułka – 8,5 procent. Profil Vikingowie Internetu generował natomiast 12 procent treści. 

Całkowity zasięg kampanii #VikingowieInternetu wyniósł 18 427 909 unikalnych użytkowników, a wszystkie filmy obejrzano łącznie 2 078 038 razy. 

Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników kampanii. Imponują same liczby, które pokazują, że forma kampanii była bardzo interesująca dla internautów i wzbudziła wśród nich dużą interakcję. Nas najbardziej cieszy jednak fakt, że dzięki kampanii zdobyliśmy cenny insight w świat młodych użytkowników sieci. To dla nas ważna lekcja, którą wykorzystujemy podczas budowania swojej oferty i komunikacji – podsumowuje Bartek Grabowski, Head of New Business w Mobile Vikings Polska. 

Główny cel polegający na zbudowaniu bazy wiedzy o potencjalnych użytkownikach w grupie wiekowej 12-18 lat został zrealizowany przede wszystkim dzięki zastosowaniu odpowiednich rozwiązań. Marka wyszła do młodych, wykorzystała ich narzędzia i zbadała interakcje oraz zachowania w ich naturalnym środowisku. Operator, dostarczając właściwe treści oraz angażując odbiorców do działania, miał możliwość obserwowania ich reakcji.

Z pozyskanych informacji wynika m.in. jakie strony internetowe najczęściej odwiedzają młodzi użytkownicy oraz jakie treści najchętniej czytają, ile godzin i w jakim momencie dnia spędzają w sieci, na jakie działania reagują, a jakie nie wzbudzają ich interakcji.

Teraz dużo lepiej rozumiemy młodych Vikignów. Znamy ich język, kody kulturowe, modele zachowań, a dzięki temu możemy dywersyfikować naszą grupę docelową i docierać z ofertą również do nastolatków – dodaje Grabowski. 

W wyniku kampanii #VikingowieInternetu wzrosła także rozpoznawalność marki w wybranej grupie docelowej z 2 do 16 procent, co wynika z ankiety przeprowadzonej przed i po kampanii.