fot. www.blog.maxbounty.com
Okazuje się, że nawet niewielkie zmiany w designie oraz sposobie targetowania reklam pozytywnie wpływają na poziom zaangażowania ze strony potencjalnych klientów oraz na wskaźnik konwersji. W tym artykule odkryjesz najlepsze sposoby na stworzenie skutecznych reklam wideo na Facebooku.
Zobacz również
#1: Dopasuj reklamę do preferencji publiczności
Nie twórz treści wideo dla wszystkich — zamiast tego postaraj się trafić do wąskiego segmentu użytkowników. Takie filmy mają większą szansę na wzbudzenie zainteresowania, zachęcenie do kliknięcia w link oraz zyskanie popularności w social media w formie komentarzy lub polubień.
Przykładowo, jeśli Twoja strona oferuje różnorodne produkty, stwórz oddzielne wideo dla każdego z nich. Ogólne wideo na temat biznesu lub marki sprawdzają się dobrze w przypadku brandingu, lecz nie w przypadku kampanii marketingu bezpośredniego, gdzie liczy się każda złotówka przeznaczona na reklamę.
Określ target dla Twojego wideo dzięki Facebook Audience Insights. Aby skorzystać z tego narzędzia, zaloguj się na swoje konto Facebook Ads, kliknij na narzędzia i wybierz „grupy odbiorców” z rozwijanego menu. Następnie wybierz grupę użytkowników, o których chcesz wiedzieć więcej (dla przykładu ludzie, którzy polubili Twoją stronę lub jakakolwiek inna grupa). Dzięki zdobytym informacjom będziesz w stanie opracować treści wideo, które przypadną do gustu potencjalnym klientom.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Oprócz konkretnych grup odbiorców, na Facebooku możesz także przejrzeć statystyki dotyczące Twojej strony. Dzięki tej funkcji poznasz dane demograficzne, takie jak wiek, płeć, styl życia, status cywilny, poziom wykształcenia oraz zawód. Zobaczysz również inne strony, które polubili Twoi fani, ich lokalizację geograficzną, aktywność na Facebooku i wiele więcej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Aktualnie nie musisz już zgadywać, kim są członkowie grupy docelowej. Facebook dostarczy Ci całej gamy informacji na temat potencjalnych klientów. Dzięki temu będziesz w stanie stworzyć model idealnego klienta, dla którego później przygotujesz idealną reklamę wideo.
#2: Szybko przyciągnij uwagę klientów
Filmy, które osiągają największy sukces, przyciągają uwagę widzów w ciągu pierwszych kilku sekund. Generalnie musisz zaintrygować widzów w mniej niż pięć sekund. Możesz to zrobić za pomocą pierwszych słów, pełniących funkcję „nagłówka” dla wideo, szybkie określenie problemu, który starasz się rozwiązać, lub dostarczenie treści edukacyjnych.
Większość treści wideo na Facebooku jest wyciszona dopóki użytkownik nie kliknie na przycisk audio. Tworząc reklamę, musisz to wziąć pod uwagę i sprawić, że samo wideo będzie w stanie zaciekawić odbiorców przynajmniej przez pierwsze kilka sekund. Pamiętaj również, że Facebook to platforma social media, dlatego lepiej nie publikować na niej treści tylko i wyłącznie komercyjnych. Facebook to aplikacja, którą ludzie wykorzystują w wolnym czasie, dlatego treści muszą mieć wartość rozrywkową lub edukacyjną. Reklama karmy dla kotów może służyć jako ciekawy przykład:
#3: Stwórz reklamy, które nie wyglądają jak reklamy
Ludzie korzystający z Facebooka zazwyczaj robią sobie małą przerwę oraz sprawdzają, co słychać u znajomych. Aby przyciągnąć uwagę użytkowników, Twoja reklama wideo musi więc dostarczyć niezbędnych informacji w nietypowy, ciekawy i oryginalny sposób. Pomysł ten był wykorzystywany już w latach 60., gdzie drukowane reklamy wyglądały często jak ciekawe artykuły. Nie jest łatwo osiągnąć ten efekt, ale wideo tego typu pozwoli Ci szybciej zrealizować zamierzenia marketingowe. Przykładowo, wspomniany wcześniej film na temat karmy dla kotów na pierwszy rzut oka wcale nie wygląda jak reklama. Zanim zabierzesz się do pracy nad reklamą, przeczytaj poradnik na temat wytycznych dotyczących projektowania reklam wideo na Facebooku.
#4: Miej na uwadze długość reklamy
Krótkie reklamy są zazwyczaj skuteczniejsze, ponieważ istnieją większe szanse, że potencjalni klienci obejrzą je od początku do końca. Większość twórców reklam zaleca tworzenie filmów nieprzekraczających trzydziestu sekund.
Jeśli Twoje wideo cieszy się dużym zainteresowaniem, możesz zaryzykować tworząc film o długości do dwóch lub trzech minut. Istnieje kilka przypadków, gdzie wideo o takiej długości może zadziałać. Dla przykładu, jeśli użytkownicy znają już markę, wiedząc, że dostarcza ona znakomity content, będą bardziej skłonni obejrzeć dłuższą reklamę. Pamiętaj, że w przeciwieństwie do reklam telewizyjnych, na social media, potencjalni klienci przeglądają treści najczęściej z własnej woli. Zadbaj, aby Twoja reklama niosła ze sobą wartość dodaną oraz odpowiedz sobie na pytanie, „dlaczego” ktoś powinien zobaczyć ją do samego końca.
Postaraj się też odpowiedzieć na następujące pytania:
- Do kogo skierowana jest reklama?
- Co konkretnie oferujesz?
- Gdzie można znaleźć Twoje produkty?
- Dlaczego Twój produkt oferuje najlepsze rozwiązanie danego problemu lub najlepiej zaspokaja dane potrzeby?
- Jak zachęcasz klientów do natychmiastowego podjęcia akcji?
#5: Przeprowadź testy A/B, aby zoptymalizować reklamę
Stworzenie wyłącznie jednego filmu i powtarzanie go w kółko nie należy do najlepszych praktyk. Nagraj przynajmniej dwa warianty każdej reklamy i przetestuj je, żeby przekonać się, który z nich przynosi najlepsze rezultaty. Podczas przeprowadzania testu A/B, obie wersje powinny różnić się tylko jednym elementem.
Oto jak przetestować reklamę wideo:
W trzydziestosekundowym wideo możesz wyróżnić następujące sekcje: pierwsze pięć sekund, kolejne dziesięć sekund (do 15), kolejne dziesięć (do 25), oraz ostatnie pięć. Każda z tych sekcji może mieć znaczny wpływ na ostateczną skuteczność reklamy.
Przetestuj dwie wersje pierwszej sekcji (pierwszych pięciu sekund), a następnie wybierz wersję, która przynosi lepsze rezultaty. Następnie przetestuj kolejne sekcje, a z pewnością znacznie poprawisz poziom konwersji oraz obniżysz koszt za kliknięcie w porównaniu z oryginalną wersją filmu. Nigdy nie przestawaj testować, ponieważ wskaźniki zawsze można jeszcze nieco poprawić.
Podsumowanie
Tworzenie reklam wideo na Facebooku to relatywnie proste zadanie, jeśli tylko znasz podstawy obsługi aplikacji do edycji filmów. Nie potrzebujesz również wielkiego budżetu do nagrania reklamy, która zagwarantuje sukces. Najważniejszy jest sam pomysł oraz umiejętność dopasowania treści do konkretnych potrzeb użytkowników. Następnie możesz przejść do emitowania reklamy na niewielką skalę i testowania różnych wersji. Gdy zaobserwujesz zadowalające wyniki, możesz zaplanować reklamę na szerszą skalę.
Co o tym sądzisz? Czy wykorzystujesz niektóre z wymienionych powyżej taktyk do tworzenia reklam na Facebooku? Które z nich wydają się najskuteczniejsze? Podziel się przemyśleniami w sekcji komentarzy.
Marta Więcław
Specjalista ds. marketingu, Grupa TENSE