Akcja została zainicjowana przez Raiffeisen Polbank. Agencja Performance Marketingu Novem była organizatorem konkursu z ankietą pod hasłem „Ułóż sobie wymarzone konto”, jednocześnie będąc odpowiedzialną za strategię zakupu mediów i analizę ruchu z kampanii na stronie.
Dodatkowo Novem aktywnie uczestniczyła w analizie procesów pod kątem odpowiedniej komunikacji i obsługi klienta w celu maksymalizacji efektów z akcji oraz optymalizowała kreacje w celu zwiększenia ich kreatywności.
Zobacz również
Wyzwania
– Niestandardowa „tajemnicza” kampania pre-launchowa w branży bankowej, zapowiadająca premierę nowego konta: „Wymarzone konto” przeprowadzona wraz z Bankiem, czyli jak pozyskać użytkownika w niestandardowy sposób
– Konkretna liczba podpisanych umów z Bankiem
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Strategia
Słuchaj podcastu NowyMarketing
I etap
Ankieta – 6 pytań zamkniętych, 1 otwarte
Szeroka promocja akcji Banku, który pozostając incognito chciał poznać obiektywne opinie użytkowników na temat oczekiwań wobec ich Wymarzonego Konta. Dla uwiarygodnienia tej kampanii dołączono informację, że za wszystkim stoi znana instytucja bankowa. Nagrodą za wypełnienie ankiety była możliwość założenia „Wymarzonego konta” wraz z bonusem w postaci lokaty 6% w skali roku. Dodatkowo, za polecanie konta znajomym użytkownik mógł wziąć udział w konkursie z nagrodami produktów marki Samsung. Ankietę można było wypełnić na specjalnej stronie przez 2 tygodnie – od 16 do 28 lutego.
Landing page z ankietą
Akcja „Ankieta” zakończyła się powodzeniem – ponad 130% planu liczby wypełnionych ankiet!
II etap – Mailing #1, Mailing #2, SMS, Call Center
Mailing #1
Następnym krokiem było poinformowanie użytkowników jaki Bank stoi za akcją „Ułóż sobie wymarzone konto” i rozesłanie do nich mailingu z informacją, w jaki sposób mogą założyć „Wymarzone konto” i odebrać nagrodę gwarantowaną – lokatę 6%. Mailing był spersonalizowany i zawierał link do założenia konta i do polecania go znajomym.
Mailing #2
Aby zmaksymalizować efekty, po pierwszej wysyłce wysłaliśmy ponowny mailing do użytkowników, którzy nie zareagowali za pierwszym razem. Było to możliwe dzięki osadzeniu piksela remarketingowego. Pozwolił on oznaczyć użytkowników, którzy nie otworzyli mailingu. Mailing był spersonalizowany nie tylko w treści, ale również w tytule.
SMS
Kolejnym etapem było wysłanie SMSów na numery telefonów osób, które nie otworzyły mailingu #1 i #2. Wiadomość zawierała informację o możliwości założenia „Wymarzonego konta” wraz z indywidualnym linkiem.
Call Center
W ostatnim etapie zostało uruchomione Call Center Banku w celu skontaktowania się z częścią wyselekcjonowanych użytkowników, którzy nie złożyli jeszcze wniosków.
Rezultaty i wnioski
- pozyskanie bazy użytkowników wraz z opiniami dotyczącymi oczekiwań na temat konta osobistego – cel zrealizowany w 130%,
- pozyskanie nowych klientów Banku, którzy potencjalnie nie zareagowaliby na pojawienie się kolejnego nowego konta osobistego i standardową komunikację o produkcie;
- pokazanie Banku jako instytucji otwartej na opinię użytkowników,
- włączenie do komunikacji smsów – 5% podpisanych umów,
- szeroki oddźwięk kampanii w mediach, na blogach finansowych, m.in: www.bankobranie.blogspot.com, www.moneyafterhours.blogspot.com, www.jakdorobic.com, www.zaradnyfinansowo.pl
- duża popularność konta
Jak pisze Maciej Samcik, niezależny dziennikarz: „Wyróżnić się czymś na rynku kont osobistych to dziś mission impossible” (źródło). Nieskromnie uważamy, że w ramach akcji pre-launchowej wspólnie z Bankiem nam się to udało. Obecnie Bank kontynuuje promocję „Wymarzonego konta” prowadząc kampanię m.in.w telewizji i Internecie.
Team odpowiedzialny za kampanię: