Czy motyw seksu, zdrady i świąt to udany przepis na reklamę? Na pewno nie zawsze, ale w przypadku firmy Prowent Białystok taka mieszanka wybuchowa przedstawiona w jednym spocie okazała się strzałem w dziesiątkę. Zabawne wideo stało się viralem na portalach Wykop.pl i JoeMonster, a także zebrało pozytywne komentarze ze strony potencjalnych klientów… i nie tylko. Jak w ogóle powstał spot reklamowy „Pani Mikołajowa i Tajfun w kominie!”?
– Dość długo zastanawialiśmy się, jak to ugryźć, a ponieważ nie mieliśmy nieograniczonego budżetu to uznaliśmy, że dobrze by było stworzyć coś, co będzie miało potencjał viralu i będzie na tyle ciekawe, że ludzie będą to sobie pokazywać – mówi Adam Minta, dyrektor handlowy w Prowent Białystok, firmie która stworzyła produkt i zleciła zrobienie reklamy.
Zobacz również
Twórcy Tajfuna na jednej z konferencji poświęconych marketingowi natknęli się na standupera Karola Modzelewskiego, który wraz ze swoim zespołem robi właśnie filmy przykuwające uwagę. Twórcy zależy na tym, aby odbiorca dotrwał do końca reklamy i nie wciskał „pomiń” po pierwszych 5 sekundach.
Nad kilkoma wersjami scenariusza pracowali stranduperzy, których zadaniem było dopasować narrację do grupy docelowej. Jak się okazało, zrobili to bezbłędnie. Krótki klip opowiada historię Pani Mikołajowej, która skarży się, że brudne kominy przysparzają jej dużo pracy – przez nie musi potem dopierać brudne ubrania Świętego Mikołaja. Bohaterka spotu poleca używanie szczotki Tajfun, dzięki któremu oszczędziłaby sobie trudu. W klipie znalazło się kilka żartów, w tym jeden nawiązujący do zdrady.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Bardzo się cieszę, że udało nam się stworzyć reklamę obok której nie przechodzi się obojętnie – kontynuuje Adam Minta. – Dla młodego pokolenia może wydawać się trochę kontrowersyjna, ale chyba właśnie dlatego trafiła na Wykop.pl i JoeMonster. Reakcje naszych potencjalnych klientów są bardzo pozytywne. Liczyliśmy na to że jeśli reklama choć trochę odbije się echem i tym samym zwiększymy świadomość społeczną dotyczącą kultury bezpiecznego i czystego palenia w kominach. To ważne szczególnie teraz, kiedy mówi się o paleniu tak zwanym „czymkolwiek”, a w mediach pojawiają się kolejne doniesienia o zaczadzeniach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Materiał powstał we współpracy z Prowent Białystok