Z przygotowania specjalnego posta rekrutacyjnego płynie sporo korzyści.
- Ogłoszenie jest zaciągane na listę ofert pracy, którą Facebook agreguje dla każdego użytkownika w zakładce facebook.com/jobs/. Masz więc większe szanse na dotarcie do odpowiednich ludzi, bo miejsce na tej liście zapewnia ci zasięg organiczny. Będzie on rósł wraz ze zwiększającą się liczbą ogłoszeń oraz wzrostem świadomości użytkowników, że Facebook może służyć też do rekrutacji.
- Kandydaci mają możliwość przeglądania ogłoszeń według różnych kryteriów. Większe są więc szanse na to, że nie będą przypadkowo odpowiadać na oferty, które nie są dopasowane do ich kwalifikacji.
- Możesz zbierać aplikacje bezpośrednio i w całości przez Facebooka. Każdy może szybko odpowiedzieć na ogłoszenie, nawet za pomocą smartfona – nie ma potrzeby wysyłania oddzielnych maili czy załączania CV. Wszystko na jednej platformie, co jest łatwiejsze dla użytkowników.
- Możesz się kontaktować z potencjalnymi pracownikami przez Messengera, co również ułatwi kolejne etapy rekrutacji np. umówienie spotkania.
- W tego typu ogłoszeniu możesz podać wiele cennych informacji dla kandydata, takich jak miejsce pracy, forma zatrudnienia, wysokość wynagrodzenia. Możesz też zadać dodatkowe pytania.
- Post z ofertą pracy może zostać przez każdego udostępniony czy wysłany przez Messengera, co ułatwia użytkownikom dzielenie się informacjami.
- Masz możliwość płatnej promocji posta, z wykorzystaniem praktycznie wszystkich możliwości reklamowych Facebooka. Możesz dzięki temu dotrzeć do konkretnych osób, na których ci najbardziej zależy.
Jak opublikować ofertę – krok po kroku?
Zobacz również
Post publikujesz z poziomu widoku strony na Facebooku. Przechodzisz do pola, gdzie dodaje się posty – tam należy rozwinąć listę dostępnych opcji i wybrać „Opublikuj post z ofertą pracy”.
Otworzy się specjalny edytor, w którym będziesz mógł uzupełnić wszystkie pola po kolei – opis stanowiska, przewidziane wynagrodzenie i inne szczegóły oferty.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na dole znajduje się też pole z możliwością zadania do 3 dodatkowych pytań kandydatom. Pytania te mogą być w formie otwartej lub zamkniętej. Ogłoszenie możesz wzbogacić o zdjęcie lub grafikę, które będą przyciągały uwagę. Po prawej stronie edytora masz podgląd ogłoszenia, w wersji desktopowej oraz mobilnej, dzięki czemu możesz od razu zobaczyć, jak będzie ono wyglądało na różnych urządzeniach. Po uzupełnieniu danych klikasz „Opublikuj post z ofertą pracy” i post jest już gotowy – warto więc sprawdzić 2 razy, zanim ostatecznie go puścisz, czy wszystko poprawnie wypełniłeś. Post można oczywiście po dodaniu edytować.
Co jeszcze możesz zrobić z ofertą pracy na Facebooku?
Najważniejszą chyba zaletą posta z ogłoszeniem pracy jest możliwość promowania go. Masz dostępne pełne możliwości Facebooka, możesz więc precyzyjnie dotrzeć do osób, których szukasz. Warto zastanowić się nad zawężeniem maksymalnie opcji targetowania, podając jak najwięcej danych odnośnie grupy docelowej. W ten sposób ograniczysz sobie liczbę zgłoszeń niedopasowanych do twoich wymagań i zwiększysz szansę, że wartościowi dla ciebie kandydaci zobaczą ogłoszenie.
O czym warto pamiętać, tworząc posta?
- Bardzo istotne jest odpowiednie sformatowanie opisu, tak, aby precyzyjnie nakreślić kandydatom, kogo szukasz i jak będzie wyglądała praca. Nie powinien on być zbyt długi – to w końcu Facebook. Ogranicz się więc do najważniejszych informacji, które warto podać w punktach. Ważne, żeby zaczynać od konkretnych informacji, ponieważ kawałek opisu będzie pojawiał się w pierwszym, nierozwiniętym widoku posta. W miarę krótko, czytelnie i przystępnie – tymi zasadami powinieneś się kierować.
- Dobierz odpowiednie zdjęcie, które będzie pasowało do treści twojego ogłoszenia, ale będzie się również wyróżniało na tablicy użytkownika. Rywalizujesz nie tylko z innymi ofertami pracy, ale także z każdą inną treścią, którą widzi użytkownik. Wykorzystuj zdjęcia ludzi – oni skutecznie przyciągają uwagę. Nie bój się kolorów i kontrastów. Oczywiście wszystko powinno być spójne ze stylem komunikacji twojej firmy. Pamiętaj także o odpowiedniej wielkości zdjęć, obrazki poniżej 500 pikseli będą wyglądały źle, ponieważ Facebook zrobi z nich „pikselozę”.
- Wykorzystanie pytań – warto je zadać kandydatom, ponieważ dzięki temu już w samym zgłoszeniu możesz wprowadzić elementy zadania rekrutacyjnego oraz odsiać osoby, które nie są odpowiednio zmotywowane do kandydowania, a bardziej z nudów kliknęły, by się zgłosić. Pytania mogą być otwarte lub w formie odpowiedzi tak/nie – daje ci to spore możliwości kreatywne.
- Ponieważ działasz w mediach społecznościowych, bardzo istotny jest sposób komunikacji z kandydatami, który będzie pasował do medium. Odpisuj jak najszybciej. Staraj się nie używać języka wyciągniętego żywcem z formalnych maili. Bardziej prowadź dialog niż korespondencję mailową. Warto odpisywać również tym osobom, które nie przeszły pozytywnie twojego procesu rekrutacyjnego.
- Pamiętaj także o usunięciu posta, jeśli udało ci się znaleźć kandydata – ogłoszenie zniknie samo po 30 dniach od publikacji, ale lepiej jest je wcześniej usunąć samemu, żeby nie tracić czasu osób, które będą na nie odpowiadać, mimo że rekrutacja jest już zamknięta.
Podsumowanie
Facebook dopiero zaczyna dostarczać narzędzia do rekrutacji, warto więc obserwować, jak będą one rozwijane. Jak to bywa z każdą nowością – jesteś zmuszony uczyć się na własnych błędach i ta forma poszukiwania pracowników na pewno nie zawsze i nie w każdej branży się sprawdzi. Jej niewątpliwą zaletą jest to, że jest ona nowa, użytkownicy jej jeszcze nie doświadczyli, jest to dla nich coś ciekawego, a i konkurencja nie działa w ten sposób jeszcze zbyt aktywnie. Dla firm, które wykorzystując takie narzędzie, chcą podkreślić swoją otwartość, innowacyjność, gotowość do dopasowania się do ludzi jest to zdecydowanie rozwiązanie warte uwagi.