Celem #SustainHack jest znalezienie rozwiązań dla wyzwań z zakresu odpowiedzialności społecznej, jednocześnie odpowiadających na wybrane zadania określone w 17 Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Aby zmierzyć się z wyzwaniem, należy zarejestrować zespół i do 5 kwietnia przesłać proponowane innowacje. Na laureatów czekają nagrody pieniężne.
– Społeczna odpowiedzialność biznesu potrzebuje innowacji na miarę wyzwań współczesnego świata, które wyznacza Agendę 2030 i zawarte w niej Cele Zrównoważonego Rozwoju. To zainspirowało Forum Odpowiedzialnego Biznesu do zorganizowania we współpracy z Challenge Rocket #SustainHack czyli pierwszego w Polsce interdyscyplinarnego maratonu technologiczno-biznesowego. Współpraca w zespołach i zaangażowanie biznesu jest idealnie spójne z misją Forum Odpowiedzialnego Biznesu: działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, inspirowania biznesu, który zmienia świat, łączenia ludzi, którzy zmieniają biznes. Ten program nie mógłby zostać zrealizowany bez współpracy, jednej z kluczowych wartości naszej organizacji, co czyni go idealną przestrzenią do jej wzmacniania. Rozstrzygnięcie #SustainHack zaplanowaliśmy na 7. Targi CSR, największe w Polsce wydarzenie poświęcone społecznej odpowiedzialności biznesu, które w 2018 roku odbywać się będzie pod hasłem „Biznes we współpracy” – mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Zobacz również
Otwarte webinarium
#SustainHack to pierwszy taki projekt w Polsce, dlatego mając na uwadze zarówno adekwatność oraz jakość projektów, jak i czas włożony przez uczestników w ich przygotowanie, przewidziane zostało otwarte webinarium na platformie Facebook. Do wzięcia w nim udziału wystarczyć aktywne konto na tym portalu. Z jednej strony webinarium ma wspierać biorących udział w projekcie lub planujących do niego dołączyć, przekazać potrzebne informacje, z drugiej z kolei inspirować osoby poszukujące wiedzy na temat innowacji w biznesie, odpowiedzialności społecznej i współpracy w zespołach. Odbędzie się 14 marca (środa) o godzinie 18. Będzie transmitowane na żywo przez fanpage: https://www.facebook.com/ChallengeRocket.
Podczas webinarium #SustainHack przedstawiciele Banku BGŻ BNP Paribas oraz Kompanii Piwowarskiej udzielą wskazówek odnośnie postawionych przez nich wyzwań. Uczestnicy spotkania online dowiedzą się więcej o oczekiwaniach i planach związanych z #SustainHack oraz zyskają garść inspiracji. Taka forma interakcji pozwoli również na bieżąco zweryfikować pomysły i zestawić je z oczekiwaniami autorów wyzwań konkursowych.
Wyzwania
Bank BGŻ BNP Paribas, jeden z partnerów #SustainHack, postanowił w ramach swojego wyzwania włączyć się w realizację 9. i 10. Celu Zrównoważonego Rozwoju. Bank zachęca uczestników konkursu do stworzenia rozwiązań dążących do zmniejszenia nierówności w społeczeństwie. Ma to nastąpić poprzez zwiększenie szans osób starszych i innych klientów, np. osób głuchych czy niewidomych, których działania ogranicza niepełnosprawność. Treść zadania: „Jak pomóc tym, którzy nie rozumieją «bankowego» języka, nie mają poczucia bezpieczeństwa korzystając z bankomatów, bankowości elektronicznej czy mobilnej? Pomyśl o swoich rodzicach, dziadkach, znajomych i stwórz rozwiązanie, które ułatwiłoby im życie! Spraw, by ich doświadczenia z bankiem były od dziś już tylko przyjemne i bezstresowe!”
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Kompania Piwowarska w ramach #SustainHack zamierza natomiast wspierać realizację 3. Celu Zrównoważonego Rozwoju: zapewnić wszystkim ludziom w każdym wieku zdrowe życie oraz promować dobrobyt. Chce tego dokonać poprzez ograniczenie zjawiska nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Kompania stawia przede wszystkim na zmiany postaw społecznych i promowanie idei odpowiedzialnej konsumpcji. Treść zadania: „Jak dorośli mogą wpłynąć na nieletnich? Jak sprzedawcy mogą efektywniej odmawiać nieletnim sprzedaży alkoholu? Jak uświadamiać kobiety oraz ich bliskich, że alkohol w ciąży szkodzi? Jak pomóc kierowcom sprawdzać swoją trzeźwość? Jak Ty możesz zapewnić bezpieczeństwo najbliższym?”
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Przede wszystkim liczy się pomysł – podkreśla Iwona Filmowska koordynatorka projektu #SustainHack z ChallengeRocket. – Najcenniejsze są idee osób, które myślą poza schematami, którym nie straszne jest dać się ponieść swojej wyobraźni. Pomysły „out of the box” stanowią klucz do innowacji i nowych technologicznych rozwiązań. #SustainHack to konkurs dla kreatywnych ludzi! Do wygrania są nie tylko nagrody pieniężne – stworzone projekty mogą realnie pomóc ludziom w naszym otoczeniu i zmienić ich życie.
Ogłoszenie zwycięzców pierwszego w Polsce #SustainHack nastąpi 12 kwietnia podczas 7. Targów CSR na Stadionie PGE Narodowym w Warszawie. Inicjatywa wpisuje się w hasło towarzyszące wydarzeniu „Biznes we współpracy” (WSTĘP WOLNY; godz. 9-17).
#SustainHack to konkurs skierowany do kreatywnej społeczności (programistów, grafików, inżynierów, naukowców, marketingowców, startupów i in.), która ma za zadanie w określonym czasie dostarczyć swój pomysł na jedno lub dwa z wyznaczonych w konkursie wyzwań. Hackathon jest organizowany w formie wyzwania online, dzięki czemu w wydarzeniu mogą uczestniczyć wszyscy – bez względu na lokalizację. Ślad węglowy zostaje ograniczony, a ponadto uczestnicy z ewentualnymi niepełnosprawnościami ruchowymi nie zostają wykluczeni z możliwości nadsyłania prac.