Czas lockdownu powoduje, że szczególnie ważna staje się stabilność oraz dział wsparcia hostingodawcy. Na co więc szczególnie zwracać uwagę?
Wsparcie
W większości przypadków pracujemy zdalnie lub pół-zdalnie i nie wiadomo kiedy na stałe wrócimy do naszych biur w pełnym wymiarze czasu. Wielu przedsiębiorców zmieniło podejście do prowadzenia biznesu i kładzie większy nacisk na swoją działalność w sieci. Warto mieć na uwadze ten model działania, kiedy wybieramy hosting dla firmy.
Zobacz również
Zwróćmy uwagę, czy podmiot, u którego mamy zamiar wybrać pakiet hostingu WWW, posiada stale działające Biuro Obsługi Klienta i czy było one aktywne cały czas przez ostatnie kilka miesięcy. Wzięcie pod uwagę tego okresu jest ważne – pandemia weryfikuje jakość działów wsparcia, także w firmach IT.
Najlepiej jeśli dostawca hostingu może się pochwalić działem supportu wspierającym swoich klientów 24h/7. Ważne jest też, czy możemy skontaktować się z konsultantami technicznymi za pomocą różnych kanałów.
Najczęściej spotkamy się z możliwością kontaktu poprzez formularze i maile, ale nie każdy preferuje tę formę komunikacji podczas omawiania zgłoszeń technicznych lub rozliczeniowych. Dlatego warto zwrócić szczególną uwagę na to, czy Twój przyszły dostawca hostingu jest dostępny pod telefonem, a jeśli lubisz pisać, ale niekoniecznie maile – na Messengerze lub poprzez czat online.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Bezpieczeństwo
Bezpieczeństwo hostingu jest ważne zawsze, ale teraz warto na nie zwrócić szczególną uwagę. Każde potencjalne zainfekowanie strony internetowej, plików hostingu czy kradzież danych mogą być trudniejsze do odkręcenie lub załagodzenia. Dlaczego?
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Z tego samego powodu, dla którego nie wszyscy hostingodawcy oferują wsparcie klienta w wielu kanałach – firmy IT mogą być dotknięte brakiem odpowiedniej kadry, którą czasami trudniej uzupełnić ze względu na zdalną rekrutację.
Wiele podmiotów radzi sobie z tym jednak dobrze, więc w tym wypadku znów musimy sobie zadać trochę trudu – poczytajmy o naszym przyszłym hostingodawcy, przejrzyjmy jego social media i sprawdźmy, jak radził sobie dotychczas. Wiele komentarzy może nam powiedzieć więcej niż strona firmy, w której mamy zamiar zamówić hosting.
Zwróćmy też uwagę na to, czy hosting zamawiamy z certyfikatem SSL. To praktycznie obowiązkowy dodatek, jeśli myślimy o uruchomieniu strony internetowej. Dzięki niemu dane kontaktowe i finansowe klientów są chronione w obrębie witryny dzięki szyfrowaniu. Dodatkowo odwiedzający stronę zabezpieczoną SSL-em użytkownicy otrzymają w swoich przeglądarkach zachęcający komunikat „Połączenie jest bezpieczne”.
Kolejnym czynnikiem, który przyczyni się spokojnego użytkowania hostingu bez niepotrzebnych niespodzianek jest kopia zapasowa, czyli backup. Dzięki niej, nawet w przypadku skasowania ważnych maili lub plików strony, będziemy zabezpieczeni.
Najlepiej o konieczności robienia kopii zapasowej świadczą internetowe komentarze użytkowników, którzy kiedyś stracili dane, bo nie przeprowadzali backupu. Polecamy wyciągnąć wnioski z tej lektury i sprawdzić, czy przyszły hostingodawca oferuje możliwość robienia kopii zapasowej.
Najczęściej można ją robić na życzenie lub automatycznie (np. o określonych godzinach w ciągu dnia). Bardzo istotne jest, ile czasu taka kopia zapasowa jest utrzymywana na serwerach. Wynik powyżej 2 dni jest przyzwoity i najczęściej wystarcza, aby wyjść z opresji po przypadkowym skasowaniu ważnych danych.
Sprawy oczywiste? Niekoniecznie
Opisane przez nas czynniki, wpływające na wybór hostingu, mogą się wydawać oczywiste, jednak gdy wybór serwera musi być dokonany szybko, warto je sobie przypomnieć. Nikt nie chciałby zostać z niedziałającą stroną WWW bez wsparcia działu obsługi klienta, gdy akurat jest szansa na zdobycie wielu klientów lub dużą sprzedaż. Życzymy więc trafnych wyborów i niezawodnych hostingów!
Artykuł powstał we współpracy z home.pl.