Bez względu na to, czy kampania będzie miała szeroki zasięg i będzie wykorzystywała wszystkie formy promocji, zawsze będzie się to – w mniejszym lub większym stopniu – wiązało ze wzrostem oglądalności serwisu. Skutki zwiększonego obciążenia witryny są najbardziej dotkliwe, gdy kampanie mają charakter jednorazowy i trwają raptem kilka dni lub tygodni w roku.
Lepiej zapobiegać niż…
Oczywiście można się uchronić przed takimi sytuacjami, wykupując dodatkowe serwery, ale w czasie, gdy chcemy optymalizować koszty w firmie, wydaje się to mało sensowne. Najprostszym działaniem, jakie możemy podjąć, jest oszacowanie, jaki ruch może zostać wygenerowany w danym czasie. Pozwoli to w pewnym stopniu określić nasze potrzeby. Podczas planowania kampanii warto również porozmawiać o działaniach, które zamierzamy podjąć, z firmą hostingową, z której usług korzystamy.
Zobacz również
„Klienci Kei.pl w trakcie trwania kampanii reklamowej mogą liczyć na nasze pełne wsparcie. Dobrym i sprawdzonym przez nas rozwiązaniem jest udostępnienie Klientowi indywidualnie dopasowanej usługi tylko na czas trwania kampanii. Dzięki temu Klient optymalizuje ponoszone koszty, a prowadzone działania promocyjne nie zakłócają stabilnego działania serwisu WWW.” – mówi Grzegorz Pawelec, Dyrektor w Dziale Sprzedaży Kei.pl.
Gdy nie wszystko idzie po naszej myśli
Jednak nie zawsze jesteśmy w stanie nad wszystkim zapanować i o wszystkim pomyśleć. Jeżeli już dojdzie do sytuacji, że serwis WWW jest niedostępny, a kampania marketingowa ruszyła pełną parą, to pierwszym krokiem, jaki powinniśmy podjąć jest kontakt z administratorem strony i firmą hostingową, na której serwerach jest ona utrzymywana. To oni wspólnymi siłami mogą zminimalizować negatywne skutki niedostępności witryny w czasie, gdy kampania trwa w najlepsze. Mogą szybko przeanalizować problem i podjąć skuteczne kroki zmierzające do prawidłowego działania serwisu.
Szczególnie istotne jest to, aby wybrana firma hostingowa zapewniała pomoc techniczną w trybie 24–godzinnym, 7 dni w tygodniu oraz aby posiadała własne Centrum Danych zlokalizowane na terenie Polski. Skróci to czas reakcji i zapewni możliwie najkrótszy czas przywrócenia działania naszego serwisu WWW.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jak można zauważyć, zapewnienie ciągłej dostępności witryny WWW – zarówno w czasie umiarkowanych jak i intensywnych działań reklamowych – zależy także od decyzji, w jakim centrum danych ulokujemy swój projekt. Wybierając renomowaną firmę hostingową uzyskamy dostęp do ogromnych zasobów technicznych i know-how partnera. To pozwoli nam zminimalizować ryzyko wpadki podczas kampanii reklamowej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Artykuł sponsorowany