Poznajcie case study kampanii rekrutacyjnej „We are #TECHWIZARDS” zrealizowanej przez agencję Cape Morris!
Tło
W 2021 roku Bayer uruchomił w Warszawie Digital Hub – jednostkę skupioną na innowacyjnych rozwiązaniach cyfrowych, łączącą atmosferę start-upu i zaplecze międzynarodowego przedsiębiorstwa. Digital Hub Warsaw at Bayer odpowiedzialny jest za inicjowanie i wdrażanie rozwiązań, które przyczyniają się do rozwoju trzech głównych departamentów – Crop Science (sektor rolniczy), Pharmaceuticals (sektor farmakologiczny) i Consumer Health (sektor zdrowia publicznego).
Zobacz również
To, co wyróżnia Digital Hub Warsaw od tradycyjnych firm IT, to nowoczesna kultura pracy, stawiająca na kreatywność, sprawczość pracowników i myślenie „out of the box” kosztem utartych schematów i hierarchii.
Wyzwanie
Głównym zadaniem dla agencji było zrealizowanie kampanii rekrutującej specjalistów z branży IT. Największym wyzwaniem była niska rozpoznawalność marki – Digital Hub Warsaw, mimo że należy do grupy Bayer, jest jeszcze młodym pracodawcą. Musieliśmy więc stworzyć rozwiązanie, które pozwoli dotrzeć do wyspecjalizowanej grupy, a zarazem zbuduje świadomość wartości organizacji: wielokulturowości, inkluzywności, pracy w teamie i koncentracji na projektach, które mają realny wpływ na tworzenie lepszego jutra.
Realizacja
Fundamentem kampanii employer brandingowych powinna być autentyczność, dlatego zaczęliśmy od osobistego poznania pracowników Digital Hubu Warsaw i serii ankiet, które pomogły nam lepiej zrozumieć specyfikę ich codziennej pracy. Zależało nam na tym, aby pokazać prawdziwych pracowników o różnych specjalizacjach – od Testerów do MLops Inżynierów. Chcieliśmy w ten sposób uwypuklić spektrum działań i faktycznych obowiązków w pracy, a jednocześnie zapewnić potencjalnym kandydatom informacje „z pierwszej ręki”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Z połączenia przemyślanej strategii i odważnej jak na standardy kategorii kreacji powstało rozwiązanie – kampania „We are #TECHWIZARDS”, osadzona nie bez przyczyny w futurystycznym uniwersum, przełamującym branżowe schematy. W pracy naszych bohaterów ważna jest pasja i technologiczne trendy, dlatego podkreślają to zarówno ich stroje, jak również wymyślone przez nich na cele kampanii technologiczne gadżety przyszłości.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Poza kanałami digitalowymi, takimi jak Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube czy Google Ads, postawiliśmy na połączenie offline-online. W klimacie cyberpunkowego uniwersum powstał kreatywny KV i testimoniale w formie wideo, a także citylighty, 2 murale w centrum Warszawy i 88-odsłonowy niestandardowy OOH na lotnisku Chopina. Kreacje opatrzone były specjalnymi QR kodami – każdy z nich kierował do kampanijnego Landing Page’a, na którym można było zapoznać się z historiami 6 bohaterów, dowiedzieć się więcej o Digital Hub, przejrzeć aktualną listę stanowisk i zgłosić się poprzez formularz rekrutacyjny.
fot. Michał Dziurkowski
– Największym wyzwaniem przy tego typu projektach jest sama istota rekrutacji specjalistycznych. Odpowiedni komunikat employer brandingowy należy wesprzeć celnym targetowaniem i przyciągającą uwagę kreacją. Dlatego postawiliśmy na odważną i wyrazistą egzekucję. Kampania była unikatowa dla Bayera, a jednocześnie wpisała się w Corporate Branding całej organizacji. #TECHWIZARDS to przykład bezprecedensowy na tle konkurencyjnych Hubów z branży Life Science – mówi Beata Konieczna, Brand Manager & Talent Marketing Lead w Digital Hub Warsaw at Bayer.
Rezultat
Efekty działań były jednoznaczne – kampania wygenerowała buzz na temat marki pracodawcy i lawinowy wzrost zainteresowania, wyróżniła Digital Hub Warsaw na tle konkurencyjnych firm technologicznych, zbudowała poczucie dumy wśród pracowników i przede wszystkim – doprowadziła do szeregu rozmów zrealizowanych z potencjalnymi kandydatami przez headhunterów.
Więcej o #TECHWIZARDS: https://techwizards.com.pl
Kontakt z agencją Cape Morris: [email protected]
Artykuł reklamowy powstały we współpracy z Cape Morris.