Wystawa stanowi fotograficzne „making off” jednego z największych przedsięwzięć muzealnych w ostatnich latach w Polsce -od pierwszych działań podjętych przez Stowarzyszenie Żydowski Instytut Historyczny w 1993 r. aż po ostatnie etapy powstawania Muzeum Historii Żydów Polskich.
– Muzeum nie powstałoby, gdyby nie zaangażowanie setek ludzi. Jego otwarcie jest wspólnym świętem nas wszystkich. Przed wielkim startem spotkajmy się na chwilę wspomnień i refleksji, spójrzmy z dumą w przeszłość i nabierzmy sił, by dalej iść do przodu – zachęca do odwiedzenia wystawy „Jak zrobić Muzeum?” Dariusz Stola, Dyrektor Muzeum Historii Żydów Polskich.
Zobacz również
Swój znaczący udział w proces tworzenia muzeum mieli przedstawiciele branży marketingowej, którzy przygotowali niezwykłą zawartość audiowizualną wystawy głównej „1000 lat wspólnej historii”:
- ClosBrothers S.A. – projekt i realizacja zawartości audiowizualnej stanowisk interaktywnych i pasywnych
- FDR Sp. z o.o. – projekt i realizacja zawartości audiowizualnej stanowisk pasywnych
- Newborn Sp. z o.o. – projekt i realizacja mappingu i projekcji w przestrzeni Ulica
- Sonica Studio – udźwiękowienie
Przed twórcami postawiono ambitne cele – zobrazowania w nowoczesny i jak najbardziej atrakcyjny dla zwiedzających sposób historii, kultury, religii i obyczajów polskiej społeczności żydowskiej na przestrzeni wieków.
– 30 miesięcy wytężonej pracy 15-osobowego zespołu, co tydzień 5 nowych koncepcji i scenariuszy multimedialnych aplikacji, opracowanie ponad 5000 materiałów zdjęciowych i wreszcie efekt finalny – 75 aplikacjii 30 animacji pasywnych dostępnych w 9 galeriach tematycznych poświęconych różnym okresom historycznym – tak mogę podsumować pracę ClosBrothers dla Muzeum Historii Żydów Polskich – mówi Rafał Mikulski, założyciel i członek zarządu ClosBrothers, który stał na czele zespołu realizującego projekt.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing