…w poniedziałki, przy czym liczby spadają stopniowo wraz z kolejnymi dniami tygodnia. Dlaczego?
Powodów może być kilka. Niezależnie od tego, czy klient motywuje swoje decyzje poprzez czas wysyłki, tryb dnia lub tygodnia, czy też przez walkę z okrutnym syndromem poniedziałków, warto zapoznać się z ogólnymi statystykami, dotyczącymi sprzedaży. Pomoże ona w stałym poprawianiu obsługi i dostosowywaniu oferty, by osiągać najlepsze rezultaty i rozwijać własny biznes.
Zobacz również
Poznaj zwyczaje klientów
Różne branże rządzą się różnymi prawami. Sprzedaż elektroniki czy odzieży utrzymuje poniedziałkową tendencję, kupno produktów zdrowotnych i pielęgnacyjnych wzrasta natomiast we wtorki, w którym to dniu przypada aż 23,44% transakcji. Istnieje jednak wspólny element, który łączy sprzedaż internetową – wysyłka. Prawdopodobnie jest to istotny powód największej sprzedaży w pierwszym dniu tygodnia, osiągającej poziom 19,95% wszystkich transakcji. Kupując produkt na początku tygodnia, możemy mieć pewność, że przesyłka dotrze do nas przed weekendem, co zdaje się być kluczową motywacją wyboru dnia zakupów oraz wyjaśnieniem stopniowego spadku procentowego sprzedaży wraz z kolejnymi dniami. Najmniej intensywnym dniem jest sobota – która w każdej zbadanej branży utrzymuje najniższy poziom sprzedaży (od 7,05 do 10,30%). Poznawanie preferencji i stylu życia swoich klientów oraz monitorowanie indywidualnych statystyk sklepu pozwoli Ci na skuteczne dostosowywanie działań promocyjnych. Możesz wykorzystać je, by zwiększyć sprzedaż podczas kluczowych dni, ale także, by optymalizować ją podczas słabszych dni tygodnia.
Równie istotne co dzień są również godziny. Okazuje się bowiem, że sprzedaż utrzymuje się mniej więcej na tym samym poziomie między 10 rano a 19 (od 5,41% do 6,30%), po czym odnotowuje się znaczący wzrost w późnych godzinach wieczornych – od 20 do 22 (pomiędzy 6,78% a 8,12% wszystkich transakcji). Także w tym przypadku możemy doszukiwać się korelacji z codziennym trybem życia klientów, którzy dokonują zakupów w wolnej chwili, po pracy i domowych obowiązkach. Inaczej sytuacja wygląda jednak w okresie przedświątecznym, kiedy największa sprzedaż przypada na godziny popołudniowe.
Jak wykorzystać statystyki?
Obecnie, niemal w każdej dziedzinie znajdziemy na rynku mnóstwo produktów. Często są one zbliżone jakościowo i znajdują się w podobnym przedziale cenowym. Jeśli nie oferujesz w swoim sklepie wyjątkowych i oryginalnych produktów, wyróżnić możesz się na przykład znakomitą obsługą klienta. Z pewnością wykorzystasz statystyki dotyczące sprzedaży, by dostosować nie tylko ofertę promocyjną, ale także zarządzać odpowiednio zasobami ludzkimi. Wiedza i świadomość wzmożonego ruchu na Twojej platformie pozwoli Ci przygotować się do odpowiedniej i wysokiej jakości świadczonych usług. Aż 89% konsumentów odchodzi do konkurencji w następstwie złej obsługi klienta, a 65% zdecyduje się odejść już po pojedynczym kiepskim doświadczeniu, dlatego warto wykorzystać wiedzę, by nie pozwolić sobie na utratę lojalnych klientów.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Na podstawie wielu analiz i raportów, można wyróżnić kilka głównych trendów rządzących obecnie w świecie eCommerce. Niemal każda osoba związana z branżą zdążyła poznać już siłę mediów społecznościowych, które obecnie znajdują się w czołówce bieżących tendencji. Wraz z odpowiednimi statystykami, możesz niewielkim nakładem pracy zaplanować odpowiednią komunikację na konkretne dni tygodnia, wykorzystując potencjał zasięgu oraz liczby użytkowników poszczególnych kanałów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Najlepszy dzień na sprzedaż? Statystyki pokazują, że poniedziałek. Posługując się jednak danymi, możesz w efektywny sposób sprawić, że wszystkie dni tygodnia będą utrzymywały się na doskonałym poziomie, zrównoważyć liczby lub spowodować ich jeszcze większy wzrost z początkiem tygodnia. Przygotuj na ten dzień kody rabatowe i zamieść je na portalu AleRabat.com, to zwiększy Twoją sprzedaż. Jest to serwis udostępniający kody promocyjne do ponad 2000 sklepów m.in.: Komputronik, Zalando, Empik czy OleOle.