Premier Morawiecki zapowiada emisję nowych obligacji, minister Cieszyński ogłasza przebudowę portalu mObywatel, prof. Poliakowa tłumaczy stan relacji Europa-USA, a prof. Harari – stan rasy ludzkiej w ogóle. Wreszcie Robert Kubica, który opowiada swoją poruszającą historię sportowca i człowieka. Tak w telegraficznym skrócie wyglądała najbardziej wpływowa impreza gospodarczo-technologiczna w Polsce – Impact’22.
– Musimy stworzyć działający porządek światowy – apelował profesor Yuval Noah Harari w pierwszy dzień Impactu.
Zobacz również
– Europejczycy muszą się odwdzięczyć Ukraińcom, udzielić im pomocy w wojnie i odbudowie pokoju. Musimy odbudować demokratyczną Ukrainę, bo to będzie najlepsza ochrona pokoju – dodał.
Z kolei prof. Alina Polyakova, założycielka wpływowego waszyngtońskiego think tanku CEPA, analizowała, jak wojna w Ukrainie zreanimowała relacje Stanów Zjednoczonych i Europy:
– Od lutego znaczenie dwustronnych relacji USA z Polską zdecydowanie wzrosło. Polska jest w tej chwili dla Stanów niezbędnym sojusznikiem, a sam kraj staje się liderem Europy Wschodniej – wskazywała.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Także premier Mateusz Morawiecki, występując po profesorze Hararim, zwrócił uwagę na bezprecedensowe w historii świata wyzwania, przed którymi stoimy. Premier zapowiedział także kolejne plany swojego rządu – emisję obligacji skarbowych, które mają zabezpieczyć oszczędności Polaków przed skutkami inflacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Z kolei minister w Kancelarii Premiera odpowiedzialny za cyfryzację Janusz Cieszyński zapowiedział gruntowną przebudowę systemu mObywatel. Ten system niebawem ma się stać miejscem, gdzie każdy Polak załatwi sprawy ze wszystkich urzędów. Oprócz niego oraz premiera rząd reprezentowali także m.in. minister spraw europejskich Konrad Szymański czy wiceminister rozwoju Olga Semeniuk.
Te zaledwie kilka wymienionych wystąpień i paneli – mimo, że niezwykle inspirujące – nie oddają jednak całego kongresu. Bo przecież równie dobrze można byłoby napisać o 451 innych doskonałych wystąpieniach. Wśród nich prelekcja prof. Bogdana de Barbaro, nestora polskiej psychologii, który opowiadał o stanie polskiej rodziny i wypaleniu zawodowym, czy też panel z szefami największych banków w Polsce, którzy próbowali przewidzieć gospodarczą przyszłość kraju.
Wśród topowych gości pojawili się również polscy sportowcy m.in. Anita Włodarczyk, Robert Kubica czy Maja Włoszczowska.
A może jednak należałoby wspomnieć o prelekcji bestsellerowej autorki Erin Meyer czy inaugurującym kongres wystąpieniu Andrija Deszczycy, Ambasadora Ukrainy w Polsce? A skoro o Ukrainie, to może warto przytoczyć także wystąpienie prezesa GPW Marka Dietla, który zaapelował, aby giełdy przeznaczyły część swoich zysków na pomoc temu krajowi?
O wystąpieniach ekspertów z najwyższej polskiej i światowej półki można byłoby pisać jeszcze długo, bo podczas dwóch dni trwania Impact’22 odbyło się ich dziesiątki. Ale świetna warstwa merytoryczna to jeden z dwóch głównych powodów, dla których ministrowie, ambasadorzy, naukowcy i szefowie największych firm w Polsce i na świecie 11 i 12 maja zjechali do Poznania. Na pytanie o drugi większość z ponad 3 tysiąca uczestników odpowiada bez zastanowienia: elektryzująca atmosfera.
Najważniejszy w Polsce i tej części Europy kongres gospodarczo-technologiczny wypracował sobie markę miejsca, gdzie w świetnej atmosferze można podyskutować z najciekawszymi i najważniejszymi dziś ludźmi. Nieważne, czy chodzi o dyskusje filozoficzne, polityczne czy biznesowe – duch Impactu był dla każdego tematu genialnym katalizatorem.
Kolejny Impact już za rok: 10 i 11 maja 2023 uczestnicy ponownie zjadą się do Międzynarodowych Targów Poznańskich. Wśród nich będzie m. in. Nassim Nicholas Taleb – pisarz, filozof, ekonomista. Do odwiedzenia Impactu i wysłuchania jego prelekcji nie trzeba zachęcać – dość powiedzieć, że jego książkę „Czarny Łabędź” brytyjski The Sunday Times umieścił na liście dwunastu najbardziej wpływowych książek wydanych na świecie po II wojnie światowej.
W tegorocznej, rekordowej edycji Impactu zaangażowało się ponad 100 partnerów ze świata biznesu, ekonomii, technologii. Impact współpracował z 40 największymi redakcjami w całej Polsce. Partnerami strategicznymi tegorocznej edycji byli: Mastercard, Google, Żabka, Allegro, BGK, BNP Paribas, AstraZeneca, Scania, Sieć Badawcza Łukasiewicz. Wydarzenia towarzyszące, które odbyły się podczas dwóch dni to m. in. kolacja z byłym premierem Szwecji – Carlem Bildtem, wieczorny koktajl Mastercard, podczas którego na scenie wystąpili topowi polscy artyści, warsztaty na temat kultury organizacji z Erin Meyer, bieg Impact Run, z którego dochód zostanie przekazany Fundacji 4F, śniadania z mediami, lunche z ekspertami, gala rozdania nagród Money.pl, i wiele zamkniętych spotkań. A w 2023 roku chcemy dokonać niemożliwego: sprawić, aby Impact był jeszcze lepszy!
To będzie dopiero za rok, ale w międzyczasie warto dokładnie wsłuchać się w wystąpienia tegoroczne, które zamieszczane są sukcesywnie na kanale Impactu na YouTubie – dają tak dużo inspiracji, że powinny wystarczyć na doczekanie do maja 2023.