Pierwszy raz słyszysz tę nazwę? Fatalnie, tym bardziej jeżeli chcesz dotrzeć z komunikacją do grupy poniżej 18 roku życia. Z raportu przygotowanego przez Hash.fm dowiesz się, jak wielki potencjał skrywa ta platforma, kto i w jaki sposób z niej korzysta oraz za co ją pokochał. Najpopularniejsi użytkownicy aplikacji mają na swoim koncie już ponad milion fanów. Czyżby nastała era „musera”?
Smutne selfie millenialsów
Czym jest aplikacja, na punkcie której oszalały setki tysięcy nastolatków, a której obsługa przysparza niemałych problemów samym millenialsom? Z pomocą wychodzi Hash.fm, który po raz kolejny jako pierwszy publikuje raport, przybliżając wszystkim nieznany świat Musical.ly.
Zobacz również
„Mówiąc o Musical.ly powinniśmy wyobrazić sobie hybrydę Snapchata ze Spotify wraz z potężnym narzędziem do montażu i platformą społecznościową zamkniętą w smartfonie.” – wyjaśnia Konrad Traczyk, założyciel i CEO Hash.fm.
Dzięki aplikacji mobilnej za pomocą kilku kliknięć możemy stworzyć krótkie materiały wideo i zmiksować je z muzyką. Efektem pracy możemy podzielić się ze znajomymi używając do tego różnych kanałów. To wszystko. Prostota działania, dynamika oraz mobilność aplikacji w połączeniu z ulubioną muzyką nastolatków pozwoliły Musical.ly skupić wokół aplikacji ponad 240 milionów użytkowników na całym świecie. Poza Chinami aplikacja znalazła rzesze odbiorców w Stanach, Kanadzie, Indiach oraz Europie – w szczególności w Niemczech i Włoszech.
Milionowi Top Muserzy
Musical.ly to pierwsza platforma społecznościowa prawdziwie angażująca tak młodych użytkowników. Dlatego też nadążając za nimi, aplikacja jest równie dynamiczna jak jej odbiorcy – kipi życiem i ciągle ewoluuje. Hash.fm we współpracy z polskimi „muserami” opracował jedyny ranking topowych gwiazd platformy, na których musicale czekają każdego dnia setki tysięcy nastolatków. Pierwsza trójka Top Muserów to Kinga Sawczuk, Dominik Rupiński i Lena Kociszewska, których konto każdego z nich śledzi ponad milion fanów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Potęga Generacji Z
Musical.ly jest jak jej użytkownicy – dynamiczne, różnorodne, ewoluujące. Dynamizm aplikacji umożliwia użytkownikowi prostą i błyskawiczną konsumpcję ogromu treści. Krótkie, nawet kilkusekundowe materiały wystarczą, by zaciekawić, wywołać emocje, przy czym nie znudzić odbiorcy. Podczas gdy większość marketerów dopiero co dowiedziało się o istnieniu Musical.ly, to część tych stale śledzących trendy może pochwalić się już pierwszymi efektami zakończonych kampanii na tej platformie. Agencja Hash.fm zrealizowała ostatnio kampanie m.in. dla największych marek FMCG na rynku oraz instytucji takich jak Rzecznik Praw Dziecka.
„Podczas kampanii dla RPD, pod hasztagiem #StopSzkolnejAgresji powstało ponad 16 tys. publikacji, które szacuje się, że wygenerowały ponad 10 mln wyświetleń. Wynik ten jasno pokazuje z jak ogromnym zaangażowaniem mamy do czynienia, mówiąc o użytkownikach Musical.ly. To potężny potencjał marketingowy platformy. Hash.fm jest w stałym kontakcie z „muserami”, dzięki czemu na bieżąco czerpiemy z ich insightów, co z kolei przekłada się na wysoką skuteczność przygotowywanych przez nas kampanii dla marek. Kanały muserów – influencerów tej platformy – nie są jeszcze tak wyeksploatowane reklamowo jak np. te Youtuberów czy Instagramerów. To nowa fala liderów opinii w pełni autentycznych dla swojej grupy docelowej.”– mówi Konrad Traczyk.
Musical.ly śmiało walczy o swoją pozycję w świecie social mediów i przyciąga influencerów znanych z innych platform: YouTuberów, Instagramerów, Snapchatterów, tym samym powoli stając się młodszym bratem YouTube’a.