Jak zatem możesz sobie pomóc? W jaki sposób się zorganizować? Rozwiązaniem są dedykowane i intuicyjne narzędzia ułatwiające organizację pracy.
Jakie problemy w marketingu spotykamy na co dzień?
Każda osoba, która na co dzień pracuje w branży marketingowej bez wątpienia musi sobie radzić z dużym natłokiem obowiązków. Regularnie pojawiają się nowe pomysły, wpadają mniejsze zadania, które bez skutecznej organizacji uciekają nam z pola widzenia.
Zobacz również
Jeśli w firmie nie mamy odpowiedniej komunikacji zespołowej, to wpływa to na całokształt naszej pracy. Zastanów się. Ile czasu przepalasz na wewnętrzne spotkania, konwersacje mailowe pomiędzy pracownikami czy ciągłe dopytywanie członków zespołu o postęp realizacji zadań lub projektów? A może da się to zorganizować zdecydowanie lepiej? Wszystkie tego typu działania pozostawiają swoje piętno na terminowości projektów. Przy wielu obowiązkach, a także braku spójnej organizacji, bardzo ciężko pilnować ustalonych terminów – opóźnienie małego zadania, opóźnia to większe, a to natomiast cały projekt oraz zlecenie od klienta.
Współpraca z klientami oraz podwykonawcami to kolejna bardzo ważna kwestia, którą trzeba poruszyć. Marketing to najczęściej działania właśnie dla klientów zewnętrznych – mnóstwo zleceń, zadań czy projektów do wykonania. Wszystko rozpoczyna się od klienta, przechodzi przez jego decyzje i kończy się na feedbacku. Dziesiątki telefonów, kilkanaście odbytych spotkań w różnych terminach czy bieżąca i ciągła korespondencja to działania, które bez wątpienia nie wpływają pozytywnie na produktywność, a wręcz odrzucają od codziennych, ważnych obowiązków.
Jak zatem sobie pomóc?
Rozwiązań organizacyjnych w marketingu jest wiele. Warto jednak skupić się na innowacyjnym, a zarazem polskim narzędziu poprawiającym organizację pracy, które idealnie odpowiada na potrzeby branży marketingowej. Chodzi o IC Project. Jest to dedykowany program, który wspiera zespoły marketingowe w działaniach zadaniowo-projektowych, pozwala usprawnić komunikację firmową, obieg dokumentów czy współpracę z klientami. Reasumując, wszystkie podstawowe kwestie, które wymaga praca w branży marketingowej.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Współpraca z klientami i podwykonawcami – jak to sprawnie zorganizować?
Współpraca z klientami oraz podwykonawcami wymaga od nas wiele uwagi na każdym etapie realizacji. Jeszcze przed rozpoczęciem zlecenia, należy ustalić wszelkie nawet najdrobniejsze szczegóły wspólnych projektów. Natomiast podczas ich trwania wszystko opiewa na decyzjach drugiej strony – akceptacja, zmiany czy też poprawki. W tym celu potrzebna jest bez wątpienia sprawa komunikacja.
W tej sytuacji, z optymalnym rozwiązaniem przychodzi wspomniany powyżej IC Project. Narzędzie, które opiewa na pracy zadaniowej i oferuje opcje, które idealnie sprawdzają się we współpracy z klientami oraz podwykonawcami. W tym programie Twój zespół pracuje na projektach i zadaniach, a Ty dostajesz dedykowane rozwiązanie, które pozwala zarządzać bazą klientów, a także razem z nimi współpracować. W jaki sposób? Wystarczy, że udostępnisz klientowi konkretny projekt lub zadania, a on będzie mógł podglądać postęp prac, akceptować lub odrzucać Wasze propozycje, a także wprowadzać wszelkie poprawki. Narzędzie umożliwia również sprawną komunikację pomiędzy Twoim zespołem a klientem lub podwykonawcą. W tym celu do wykorzystania pozostaje cały system komentarzy lub wbudowany, funkcjonalny komunikator.
Wyobraź sobie, ile czasu możesz zaoszczędzić, wprowadzając kompleksowe narzędzie, które usprawni Twoją współpracę z klientami oraz podwykonawcami. Nie musisz już wykonywać dziesiątek telefonów, regularnie ustalać w korespondencjach szczegółów i aktualizować przebiegu. Wystarczy, że dasz osobie odpowiedni dostęp, a ona będzie współpracowała razem z Twoim zespołem. Proste, intuicyjne, a w marketingu niezwykle skuteczne.
Natłok zadań i obowiązków – jak tym zarządzać i trzymać terminów?
Rozwiązań na rynku usprawniających pracę zadaniową jest wiele, jednak my chcemy cały czas się skupić na narzędziu kompleksowym, które usprawnia całościowo działania w marketingu. Nie sztuką jest korzystać z kilkunastu systemów, gdzie każdy z nich odpowiada za konkretną czynność, ponieważ to wcale nie wpłynie pozytywnie na organizację pracy naszego zespołu.
IC Project pozwala zarządzać bardzo intuicyjnie zadaniami, delegować, ustalać terminy czy dzielić pod kątem pojedynczych obowiązków do wykonania. Z wykorzystaniem tego narzędzia, zawsze wiadomo na jakim etapie pracy jest pracownik lub zespół. Bardzo dużą zaletą jest również trójstronny system powiadomień, który przypomina o ważnych terminach, informuje o nowych obowiązkach czy zmianach na zadaniach, które są w realizacji. Dzięki temu nie trzeba wszystkiego na bieżąco kontrolować, o to zadba już automatyzacja narzędzia.
Jest też wiele narzędzi dla managera m.in. monitorowanie postępu zadań dla poszczególnej grupy ludzi, monitorowanie obłożenia pracowników, czy nawet budżetu projektowego. Te funkcjonalności wzbogacone o niezwykle użyteczny dedykowany widok managerski z opcją raportowania czasu pracy pozwalają niezwykle precyzyjnie zarządzać zasobami ludzkimi, co w marketingu jest zdecydowanie wymagane.
Jak usprawnić komunikację zespołu?
Sprawna komunikacja to jedna z ważniejszych kwestii w działaniu każdej firmy. Jeśli w zespole nie ma odpowiednich narzędzi, które pozwalają skutecznie się komunikować, to odbija się na każdej czynności, którą wykonuje pojedynczy pracownik. Zorganizowanie komunikacji zespołu na wysokim poziomie jest bez wątpienia kluczem do sukcesu w każdej firmie.
Na rynku dostępnych jest wiele komunikatorów, które spełniają swoje zadanie. To jednak dalej są dodatkowe narzędzia, dzięki którym się komunikujesz. Wyobraź sobie jedno kompleksowe rozwiązanie, które ma takie samo opcje jak Twój komunikator, a dodatkowo możesz rozmawiać o zadaniach lub projektach, które realizuje Twój zespół.
To jest właśnie zaleta IC Project, który posiada wbudowany komunikator – każdy z pracowników może rozmawiać w tradycyjnych konwersacjach prywatnych, ale ogromną wartością dodaną jest możliwość rozmowy o zadaniu lub projekcie. Zobrazujmy to sobie. Masz projekt, który realizuje kilka osób i chcesz o nim porozmawiać. Co robisz? Pewnie organizujesz spotkanie… ale po co? W IC Project jednym kliknięciem tworzysz konwersacje projektową, a system automatycznie przypisuje osoby, które projekt realizują. Możesz dodawać załączniki, a także rozmawiać z wykorzystaniem aplikacji mobilnej. To jest właśnie zaleta kompleksowego narzędzia – praca projektowo-zadaniowa połączona z komunikacją. Wszystko masz w jednym miejscu.
Czy warto postawić na kompleksowe narzędzie do marketingu?
To już pytanie do Ciebie. IC Project to kompleksowe rozwiązanie, które idealnie wpisuje się w potrzeby branży marketingowej. Pozwala zarządzać wieloma procesami firmowymi w jednym miejscu, dając wspólną przestrzeń roboczą dla całego zespołu. Oferuje wiele pod kątem pracy zadaniowo-projektowej, usprawnia komunikację czy obieg plików i dokumentów, ale daje także możliwości pod względem bardziej zaawansowanego zarządzania. Dla przykładu, posiada moduł zarządzania finansami na projekcie, co pozwala automatycznie obliczać rentowność projektów. Pod to znajdziesz również znakomity system generowania szablonowych i przystępnych raportów.
Przy wysokiej funkcjonalności, jest niezwykle prosty i intuicyjny w obsłudze. W branży marketingowej interfejs musi być przyjazny, a przy tym przejrzysty – inaczej narzędzie nie będzie użyteczne. Ilość agencji marketingowych, które na co dzień korzystają z IC Project jest idealnym dowodem społecznym, a zarazem świadczy o wysokiej skuteczności tego narzędzia w branży marketingowej.