Rola treści influencerów i UGC w decyzjach zakupowych konsumentów [BADANIE]

Rola treści influencerów i UGC w decyzjach zakupowych konsumentów [BADANIE]
Agencja TERRITORY Influence przeprowadziła badanie na temat zwyczajów zakupowych użytkowników sklepów e-commerce. W badaniu uczestniczyło 24 549 osób z 13 różnych krajów, w tym Polski, w wieku od 18 do 86 lat. Wyniki podkreślają kluczową rolę autentyczności treści w strategiach sklepów e-commerce.
O autorze
1 min czytania 2024-02-15

Badanie wykazało, że treści influencerów (ICG) mają istotny wpływ na zachowania zakupowe, generując większe zaangażowanie. Aż 49% klientów zadeklarowało dokonanie zakupu po obejrzeniu treści tego typu. Rekomendacje od znajomych (WOM) również pozostają ważne, gdzie aż 75% konsumentów podejmuje decyzję o zakupie, bazując na pozytywnych opiniach innych użytkowników.

Źrodło grafik: mat. prasowe TERRITORY Influence

Należy zwrócić uwagę, że aż 60% konsumentów bardziej ufa treściom generowanym przez użytkowników (UGC) niż oficjalnym treściom marek. Przed zakupem aż 90% osób przegląda treści UGC. Dla 62% respondentów, treści UGC są najbardziej wiarygodnym źródłem informacji podczas procesu zakupowego, co potwierdza wpływ autentycznych treści na decyzje konsumentów. Istnieje także znacząca korelacja (89%) między zaufaniem do treści UGC a lojalnością wobec marki.

Źrodło: mat. prasowe TERRITORY Influence

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W kontekście rosnącej roli influencerów, zwłaszcza wśród młodszych pokoleń, takich jak Gen Z, które coraz bardziej polegają na nich podczas podejmowania decyzji zakupowych (76%), oraz wyrażają oczekiwania co do większej liczby transmisji na żywo (64%) i większej różnorodności treści (78%), staje się jasne, że kluczowym elementem strategii sklepów e-commerce jest dostosowanie do tych dynamicznych preferencji konsumentów.

Źródło grafiki: mat. prasowe TERRITORY Influence

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcie główne: mat. prasowe TERRITORY Influence

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się