Akcja jest częścią inicjatywy promowanej przez Urząd Miasta Katowice, która ma na celu zahamowanie zjawiska masowego wymierania pszczół miodnych na świecie poprzez budowę pasiek w miastach.
– W Katowicach od trzech lat siejemy łąki, które są schronieniem dla małych zwierząt, a także owadów. Teraz idziemy o krok dalej i zakładamy ule – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.
Zobacz również
W mieście powstało już kilkadziesiąt uli, m.in. na dachach NOSPR, miejskich basenów, Wydziału Prawa i Administracji UŚ, biurowców Tiramisu czy też na dachu Katowickiego Centrum Biznesu.
– W budowę miejskiej pasieki zaangażowani byli nasi pracownicy, którzy sami zaprojektowali i przygotowali przestrzeń dla pszczół. Wspólnie pomalowali dach, zasadzili rośliny miododajne i zorganizowali przeprowadzkę pszczół z dotychczasowej pasieki w nowe miejsce – mówi Piotr Zyguła, CEO w JCommerce.
Miejskie pasieki
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Wymieranie pszczół związane jest z wykorzystaniem w nowoczesnym rolnictwie dużej ilości pestycydów, GMO czy też popularnością upraw monokulturowych, które są dla pszczół niekorzystne. Wszystko to sprawia, że pszczoły mają znacznie lepsze warunki do życia właśnie w miastach, w których te niekorzystne czynniki nie występują. Również smog nie jest dla nich zagrożeniem, ponieważ występuje jedynie zimą, a pszczoły żyją za krótko, żeby zdążyć zmagazynować toksyny. Poza tym mają one niezwykle wrażliwe receptory i bez problemu wyczuwają zanieczyszczenia w nektarze, więc produkowany w mieście miód niczym nie ustępuje temu, który powstaje na wsi.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ekoodpowiedzialność biznesu
Firma JCommerce od lat angażuje się w inicjatywy wspierające zrównoważony rozwój, w tym celu wspiera akcje charytatywne, przekazuje sprzęt elektroniczny oraz meble biurowe szkołom i instytucjom pomocowym, zrezygnowała z dystrybutorów wody w plastikowych butlach oraz realizuje program oszczędzania energii. Budowa pasieki jest więc kolejnym krokiem w tym kierunku.
– Miód, zamiast plastikowych gadżetów? Jesteśmy na tak! Miodem z naszej pasieki będziemy się w przyszłości chętnie dzielić z uczestnikami meetupów i konferencji, a także targów pracy, na których poszukujemy nowych talentów do pracy w naszej firmie – mówi Magda Richta, HR Marketing & Employer Branding Leader w JCommerce.