#JestemPrzeciwTransfobii – rusza kampania społeczna na Dzień Widzialności Osób Transpłciowych

W Dniu Widzialności Osób Transpłciowych przypadającym na 31 marca KPH opublikowało serię wideo z 9 osobami transpłciowymi. Zobacz, co mówią o swojej widzialności i kup koszulkę kampanii, by wesprzeć działania pomocowe na rzecz osób transpłciowych.
O autorze
1 min czytania 2021-03-31

Kampania #JestemPrzeciwTransfobii to kolejny krok w kierunku zwiększenia widzialności osób transpłciowych. Jej bohaterkami i bohaterami jest 9 osób transpłciowych z Polski, które dumnie stawiają czoła transfobii. Ubrane w koszulki #JestemPrzeciwTransfobii (jedna może być Twoja, ale musisz przeczytać tekst do końca) mówią wprost do kamery stojąc w centrum miasta, dlaczego są widzialne wysyłając sygnał wsparcia tym, którzy jeszcze nie wyszli z szafy. Cała seria wideo jest już dostępna na kanale YouTube Kampanii Przeciw Homofobii.

Data inauguracji kampanii #JestemPrzeciwTransfobii nie jest przypadkowa. 31 marca na całym świecie obchodzony jest Dzień Widzialności Osób Transpłciowych. Ustanowione w 2009 roku święto ma na celu uwrażliwiać na problem dyskryminacji osób transpłciowych. Ale nie tylko! Dzień Widzialności Osób Transpłciowych to także pretekst do celebracji dumy z przynależności do społeczności osób trans  i powód, by zadbać o większą widzialność trans kobiet i trans mężczyzn. To zadanie perfekcyjnie realizują bohaterki i bohaterzy kampanii #JestemPrzeciwTransfobii: ratowniczka i społeczniczka Anna Maria, dziennikarz Anton, student Elliot, członek zarządu Fundacja Trans-Fuzja i autor FP Angry Trans Grzegorz, aktywista transpłciowy Kacper, programistka Kasia, aktywistka i dziennikarka Maja, prawnik Marek oraz piercerka Veronica.

Wspieraj walkę z transfobią – załóż koszulkę

Jak ja mogę wspierać osoby transpłciowe? – zapytasz. Możesz zacząć od zakupu koszulki z napisem #JestemPrzeciwTransfobii (to dokładnie ten samo model, który noszą bohaterki i bohaterzy kampanii), z której 30% dochodu zostanie przekazana na działania pomocowe KPH adresowane do osób transpłciowych. Koszulkę możesz kupić wchodząc na stronę sklepu UniPride.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Zakładając  nasz T-shirt wyślesz osobom transpłciowym sygnał, że je wspierasz, a wszystkim innym dasz jasno do zrozumienia, co myślisz o transfobii – zachęca Franciszka Sady z Kampanii Przeciw Homofobii.

Słuchaj podcastu NowyMarketing