Kampania #JestemPrzeciwTransfobii to kolejny krok w kierunku zwiększenia widzialności osób transpłciowych. Jej bohaterkami i bohaterami jest 9 osób transpłciowych z Polski, które dumnie stawiają czoła transfobii. Ubrane w koszulki #JestemPrzeciwTransfobii (jedna może być Twoja, ale musisz przeczytać tekst do końca) mówią wprost do kamery stojąc w centrum miasta, dlaczego są widzialne wysyłając sygnał wsparcia tym, którzy jeszcze nie wyszli z szafy. Cała seria wideo jest już dostępna na kanale YouTube Kampanii Przeciw Homofobii.
Data inauguracji kampanii #JestemPrzeciwTransfobii nie jest przypadkowa. 31 marca na całym świecie obchodzony jest Dzień Widzialności Osób Transpłciowych. Ustanowione w 2009 roku święto ma na celu uwrażliwiać na problem dyskryminacji osób transpłciowych. Ale nie tylko! Dzień Widzialności Osób Transpłciowych to także pretekst do celebracji dumy z przynależności do społeczności osób trans i powód, by zadbać o większą widzialność trans kobiet i trans mężczyzn. To zadanie perfekcyjnie realizują bohaterki i bohaterzy kampanii #JestemPrzeciwTransfobii: ratowniczka i społeczniczka Anna Maria, dziennikarz Anton, student Elliot, członek zarządu Fundacja Trans-Fuzja i autor FP Angry Trans Grzegorz, aktywista transpłciowy Kacper, programistka Kasia, aktywistka i dziennikarka Maja, prawnik Marek oraz piercerka Veronica.
Zobacz również
Wspieraj walkę z transfobią – załóż koszulkę
Jak ja mogę wspierać osoby transpłciowe? – zapytasz. Możesz zacząć od zakupu koszulki z napisem #JestemPrzeciwTransfobii (to dokładnie ten samo model, który noszą bohaterki i bohaterzy kampanii), z której 30% dochodu zostanie przekazana na działania pomocowe KPH adresowane do osób transpłciowych. Koszulkę możesz kupić wchodząc na stronę sklepu UniPride.
– Zakładając nasz T-shirt wyślesz osobom transpłciowym sygnał, że je wspierasz, a wszystkim innym dasz jasno do zrozumienia, co myślisz o transfobii – zachęca Franciszka Sady z Kampanii Przeciw Homofobii.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing