W dniach 6 marca-10 kwietnia br. PZU przeprowadził w Internecie konkurs dla użytkowników pod hasłem „Jeżdżę bezpiecznie z PZU”. Głównym celem było promowanie bezpiecznych zachowań na drodze oraz uświadomienie młodym kierowcom ich ograniczeń.
Zadaniem uczestników było zdanie wirtualnego testu, czyli „przejazd przez miasto” w ramach gry flash oraz wykonanie równocześnie kilku zadań. Konkurs w formie gry multimedialnej adresowany był do młodych kierowców w grupie wiekowej 18-35 lat i przeprowadzony został m.in. w platformie GG.
Zobacz również
Zespół programistów GG Network przygotował od podstaw nową aplikację na GG i odpowiadał za opracowanie gier. Za obsługę Klienta odpowiadało Biuro Reklamy
Grupy Allegro i GG Network. Wszystkie prace graficzne przy aplikacji i przy kreacjach reklamowych wykonane zostały przez grafików Biura Reklamy Grupy Allegro i GG Network po konsultacji i akceptacji klienta.
W ramach współpracy z PZU stworzono wielozadaniową grę, w którą można było zagrać indywidualnie i drużynowo. Użytkownicy wykonywali zadania w pojedynkę, ale do wyniku końcowego zbierano również punkty całej drużyny. Zadania były zróżnicowane i sprawdzały różne umiejętności związane z prowadzeniem auta: koncentracje na wielu zadaniach równocześnie, refleks, wiedzę o przepisach i umiejętność skupienia uwagi.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
„Przejazd samochodem” przez miasto sprawdzał możliwość koncentrowania się na wielu zadaniach równocześnie: refleksomierz sprawdzał refleks użytkowników, quiz weryfikował ich wiedzę na temat przepisów ruchu drogowego, z kolei test koncentracji wymagał bezbłędnego przepisania jak największej liczby wyrazów w ciągu jednej minuty.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Przy okazji konkursu udostępniono użytkownikom materiały tekstowe i video pokazujące inicjatywy, w jakie zaangażowany jest PZU oraz jak firma pracuje nad poprawą bezpieczeństwa na polskich drogach.Dodatkowo użytkownicy aplikacji PZU w GG mieli do swojej dyspozycji CZAT.
Rozpoczynając rozmowę z numerem bota GG:102102 mogli dołączyć do jednego z czterech pokoi tematycznych i porozmawiać z innymi uczestnikami zabawy na tematy dotyczące między innymi bezpieczeństwa na drodze oraz samego konkursu.
Aplikację PZU w GG zainstalowano ponad 100 000 razy, co jest rekordową liczbą i potwierdza atrakcyjność takiej formy edukacji poprzez zabawę. Kampania promująca akcję trafiła do 5,3 mln UU (unikalni użytkownicy), zanotowała 142 mln PV (odsłon) w komunikatorze GG. Kampania została przeprowadzona także na stronach www serwisów otomoto.pl i gadu-gadu.pl: 1,5 mln UU, 4,9 mln PV. Łączny zasięg kampanii to 6 mln UU, 150 mln PV oraz ponad 100 000 instalacji aplikacji.