JIMEK zdobył międzynarodową sławę, wygrywając w 2012 roku konkurs na remiks piosenki Beyoncé. Pokonał on wtedy blisko 3000 uczestników z całego świata, a konkursowa kompozycja trafiła na płytę, która sprzedała się w kilku milionach kopii. Artysta przełamuje kanony muzyczne i tworzy świeże, niespotykane dotąd utwory. Łączy też klasyczne sposoby wykonywania muzyki z nowoczesnymi brzmieniami i gatunkami.
Efektem twórczości muzyka są niezwykłe wydarzenia i koncerty, które cieszą się ogromną popularnością i uznaniem osób z branży – najlepszym przykładem jest “Hip – Hop History Orchestrated by JIMEK”, które jest idealnym przykładem połączenia nowoczesnych form z klasyką. Ten wyjątkowy medley hip hopowych utworów został zagrany przez Narodową Orkiestrę Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach w 2015 roku. Z kolei w 2018 roku artysta otrzymał nagrodę Polskiej Akademii FIlmowej Orły 2018 za muzykę do filmu “Sztuka Kochania”.
Zobacz również
Efektem współpracy marki Play oraz artysty jest oryginalny spot z autorską muzyką, skomponowaną przez Jimka, który podkreśla główne cechy oferty Play NEXT – połączenie tradycyjnej oferty telefonicznej z nowoczesną formą.
JIMEK powiedział “Kiedy dowiedziałem się, że istnieje coś, co nazywa się Play NEXT, to już się uśmiechnąłem. Potem dowiedziałem się, że zostało to stworzone dla ludzi, dla których najważniejsza jest wolność wyboru, brak zobowiązań, bogactwo opcji. W tej samej chwili ten kawałek w mojej głowie jakby… skomponował się sam.” Wiedziałem że chcę zabrać słuchacza w podróż po światach muzycznych, zrobić przeciąg, zrobić parenaście kawałków w jednym kawałku, coś co wciąga przy każdym kolejnym przesłuchaniu. Także niezły kosmos, wszyscy przecierali oczy ze zdziwienia, bo nie ma takiej muzyki gdzie te wszystkie rzeczy występują obok siebie. I to co dla mnie jest tym co definiuje współczesny świat – wszystkie te kawałki, każdy z innego świata, na koniec zsamplowałem i zmiksowalem na telefonie. Pod jednym przyciskiem miałem nagle kilkanaście, parędziesiąt instrumentów i mogłem zrobić z nimi wszystko i miksowalem je razem jak mozaikę.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]