W pierwszej połowie marca br. rusza całoroczna akcja promocyjna jednego z kluczowych produktów Bakomy – Jogurt Naturalny Gęsty. Całoroczna kampania została tak zaplanowana, aby produkt wpasował się w odpowiednie momenty życia konsumentów. Takie podejście do komunikacji jest zgodne z procesem Moments Planning, będącego podstawą budowania strategii reklamowej przez dom mediowy UM.
W komunikacji wykorzystano jeden z najbardziej popularnych trendów, jakim jest moda na gotowanie. Przygotowywanie posiłków stało się pasją Polaków. Jeśli popatrzymy na kilka ostatnich ramówek głównych stacji telewizyjnych to spośród 30 programów rozrywkowych aż 6 stanowią programy kulinarne: „MasterChef Junior”, „MasterChef”, „Hell’s Kitchen”, „Kuchenne rewolucje”, „Ugotowani”, „Top Chef”. Potencjał tego zjawiska widoczny jest także w internecie. Najczęściej odwiedzany kanał kulinarny na YouTube – „Kocham Gotować” – zanotował w październiku ub.r. ponad 1,7 mln odsłon. Jednocześnie 15 najpopularniejszych kanałów na YT o tematyce kulinarnej wygenerowało, w tym samym czasie, łącznie ponad 6 mln odsłon. – Moda na gotowanie jest szczególnie bliska grupie docelowej produktu Bakomy. Według badań TGI 47 proc. kobiet powyżej 30. roku życia deklaruje uwielbienie dla gotowania, a 57 proc. korzysta z przepisów. Jeśli popatrzymy na to, kto decyduje o codziennych zakupach, to aż 92 proc. pań przyznaje się, że to one są decydentami – mówi Agnieszka Barańska, media manager w UM.
Zobacz również
Głównym kanałem komunikacji wykorzystanym w najnowszej kampanii Bakomy będzie Facebook. Na potrzeby akcji zespół UM i Mediabrands Studios przygotował 40 filmów, w których pokazuje różnorodne przepisy na wykorzystanie jogurtu w potrawach. Produkcje inspirowane są jednym z najpopularniejszych fanpage’y kulinarnych Tasty. Przy realizacji filmów zastosowano ujęcia „z lotu ptaka”. Same filmy prezentują przepisy, które są łatwe do przyrządzenia (z produktów, które można kupić w każdym sklepie) i przede wszystkim możliwe do wykonania w warunkach domowych.
Dodatkowo do udziału w kampanii produktów marki Jogurt Naturalny Gęsty zostanie zaangażowanych około 20 influencerów. Za produkcję filmów odpowiada studio ClipShop.
Najnowsza kampania jogurtu rozpoczyna się 8 marca br. Kolejne filmy będą publikowane raz w tygodniu, a ich zawartość będzie adekwatna m.in. do pory roku, wyjątkowego momentu związanego np. ze świętami. Kampania potrwa do końca tego roku.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing