Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Ponad 500 stron o mózgu i marketingu – zdobądź e-book „NeuroMarketing Insight” za darmo.

SZCZEGÓŁY

Jubileuszowy Impact: 10 lat, które zmieniły reguły gry

Impact 2025
Dziesięć lat temu zaczynał jako ambitna idea, dziś jest jednym z topowych wydarzeń gospodarczych w Europie. A tak naprawdę stał się poważnym uniwersum – wydaje książki, magazyny, organizuje wystawy i spotkania z wybitnymi umysłami. Jubileuszowa edycja Impactu z Barackiem na długo zostanie w głowach i sercach uczestników.
O autorze
5 min czytania 2025-05-16

Takiego wydarzenia nie było! Ponad 650 mówców i mówczyń na żywo na 10 multimedialnych scenach. Krótkie, dynamiczne formy, nobliści, autorzy bestsellerów, laureaci wielu nagród od Pulitzera po Medal Fieldsa. Globalni liderzy biznesu, przedstawiciele rządu, czołowi polscy przedsiębiorcy – wszyscy w jednym miejscu. Cóż, udało się!

– Dziesięć lat temu postawiliśmy sobie ambitny cel: stworzyć wydarzenie, które stanie się ikoną nowoczesnych eventów. Takie, które będzie łączyć ludzi i dostarczać wartościowe treści w dynamicznych formatach, wciągających jak dobry serial na Netfliksie. Będzie miejscem rozmów, ale także giełdą biznesowych relacji i wizytówką zmian – mówi Krystian Wolak, pomysłodawca Impactu.

Miasto w mieście

Jubileuszowy Impact to 23 ścieżki tematyczne, ponad 80 godzin wystąpień na scenach, ujętych w krótkie, dynamiczne formaty (124 dyskusje moderowane, 58 fireside chatów, 64 wystąpienia key note) – dokładnie tyle, ile trwają trzy sezony „White Lotos”. To, plus około 100 aktywności poza sceną. Wszystko na terenie „Impact town”, mikromiasta o powierzchni ponad 61.000 m2, obejmującego ponad 87 sal i 9 budynków, które na dwa dni stało się stolicą biznesu. Miasteczko miało swój rynek (Impact Santander Stage), księgarnię, galerie sztuki, sklep, restauracje, kawiarnie, foodtruck, paczkomat, pocztę, a nawet rowery miejskie. Zameldowało się w nim 6.500 uczestników i ok. 1600 firm. Do Poznania przyjechali szefowie globalnych gigantów jak Roche, Mastercard, RASP, Erste Bank, ale także wysokiej rangi przedstawiciele innowacyjnych firm z naszego regionu: Banaca Transylvania, Emag czy UiPath z Rumunii.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Impact od 10 lat trafnie wyznacza kierunki zmian, również w świecie finansów i technologii. Od pierwszej edycji stał się jednym z najważniejszych miejsc rozmów o gospodarce cyfrowej, regulacjach i innowacjach z różnych dziedzin. Dziś to wydarzenie gromadząca biznesy mające realny wpływ na rynek – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes BLIK.

Nie tylko Barack – wciągające wystąpienia i światowe autorytety

Pierwszy dzień Impactu otworzyła rozmowa ministra spraw zagranicznych Radosława Sikorskiego z redaktorką „Le Monde” Sylvie Kauffman na temat suwerenności Europy i jej strategii bezpieczeństwa.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Na scenach Impact’25 wystąpiło jeszcze wielu przedstawicieli rządu: minister rozwoju i technologii Krzysztof Paszyk, aktywów państwowych Jakub Jaworowski, nauki i szkolnictwa wyższego Marcin Kulasek i inni. Samorządowców reprezentowali gospodarze – marszałek województwa wielkopolskiego Marek Woźniak, prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak. O celach stojących przed polską i europejską gospodarką w tym trudnym momencie geopolitycznym mówił minister finansów Andrzej Domański.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

A jaki jest najczarniejszy scenariusz dla Polski w kontekście bezpieczeństwa? Zdaniem wicepremiera i ministra obrony narodowej Władysława Kosiniaka-Kamysza byłoby nim utracenie przez Ukrainę prozachodnich aspiracji. Choć nie możemy do tego dopuścić, nie będzie planów wysłania wojska na Ukrainę.

Dyskusje o przyszłości potrzebują nie tylko strategii, ale też wrażliwości, która nadaje im sens. „Przez czułość i „literalizm”. w poszukiwaniu nowych słów na teraz” to tytuł rozmowy dr Katarzyny Kasi, filozofki, publicystki i dziennikarki z Olgą Tokarczuk. Nowym pojęciem na teraz jest poczucie wspólnotowości.

Drugiego dnia wypełniona po brzegi sala wyczekiwała wystąpienia Francisa Fukuyamy, politologa i badacza stosunków międzynarodowych, który mówił m.in. o powrocie historii, czyli o kryzysie liberalizmu i demokracji w niespokojnych czasach.

Przestrzenią do rozmów o demokracji i nowoczesnym państwie stała się w tym roku Impact Arena, na której wymieniali poglądy m.in. amerykański historyk, profesor Uniwersytetu Timothy Snyder, światowej sławy bułgarski politolog Iwan Krastew. Drugi dzień wypełniły także rozmowy o sztucznej inteligencji, cyfrowym handlu, zdrowiu, marketingu, w tym także marketingu sportowym i turystycznym oraz kosmosie, który staje się nową przestrzenią dla biznesu. Nowością na Impact’25 były podcasty na żywo ze sceny. Swoje rozmowy nagrali tu m.in. Bartosz Węglarczyk i Tomasz Sekielski („Naczelni”), Katarzyna Zdanowicz („Zdanowicz pomiędzy wersami”), Witold Jurasz („Raport Międzynarodowy”) i Łukasz Kijek („Biznes Klasa”) i inni. Na Impact’25 pokazano także reportaż o Grenlandii autorstwa Sławomira Sierakowskiego i Bartosza Węglarczyka. Zwieńczeniem jubileuszowej edycji Impactu było spotkanie, na jakie czeka się latami – rozmowa prezydenta Baracka Obamy – lidera, którego historia polityczna stała się symbolem nadziei i zmiany – z prof. Timothym Snyderem, jednym z najważniejszych współczesnych myślicieli, znawcą mechanizmów władzy, totalitaryzmu i kondycji demokracji. Było poważnie, momentami osobiście, a przede wszystkim – niezwykle inspirująco.

Stolica biznesu i giełda relacji

Na scenach Impact’25 zabrali głos także ci, którzy na co dzień nadają rytm polskiej i globalnej gospodarce – prezesi globalnych firm, inwestorzy, topowi przedsiębiorcy. Mogliśmy posłuchać m.in. Rafała Brzoski, który mówił o deregulacjach, André Hoffmanna, wiceprezesa Roche, prawnuka Fritza Hoffmanna-La Roche’a, który w 1896 roku założył drugą co do wielkości firmę farmaceutyczną na świecie (Szwajcaria była w tym roku pierwszym krajem partnerskim Impaktu), Mathiasa Döpfnera, dyrektora generalnego Axel Springer SE, Michała Gajewskiego – prezesa Santander Bank Polska, Marty Życińskiej – dyrektor generalnej Mastercard w Polsce i na Bałkanach, Krzysztofa Krawczyka – partnera zarządzającego CVC Capital Partners, Rafała Modrzewskiego – współzałożyciela ICEYE, pionierskiej firmy zajmującej się satelitami radarowymi, Matiego Staniszewskiego – współzałożyciela Eleven Labs, jednej z najszybciej rozwijających się firm AI w Europie. To oczywiście kilka z wielu nazwisk przedstawicieli, którzy byli na Impakcie. Obecność top CEO z regionu, najważniejszych polskich przedsiębiorców i menedżerów wysokiego szczebla to gwarancja wartościowego networkingu. Udokumentowana – „zaczęło się na
Impakcie” – to zdanie rozpoczyna niejedną opowieść o nowym projekcie, pomyśle, współpracy.

Medialna platforma offline

Impact to od dawna coś więcej niż tylko wydarzenie, to medialna platforma offline, która wydaje książki opisujące współczesny świat, magazyny, organizuje wystawy, spotkania z wybitnymi umysłami przez cały rok. Podczas jubileuszowej edycji odbyło się m.in. aż 15 lunchy z mówcami i mówczyniami, a w strefie Impact Art pokazano dwie wystawy. Pierwsza prezentowała dzieła polskich artystek tworzące Impact Art Collection, druga powstała we współpracy z Krupa Art Foundation a zobaczyć na niej można było ponad 20 prac, w tym dzieła m.in. Salvadora Dalego, Wojciecha Fangora, Aleksandry Waliszewskiej, Małgorzaty Mirgi-Tas i wielu innych twórczyń i twórców. Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu przygotował z kolei wystawę z okazji 60-lecia założenia Pracowni Plakatu Waldemara Świerzego. Impact zgromadził także wielu ludzi kultury, artystów, influencerów i osobistości świata mediów, byli tu w tym roku m.in. Anda Rottenberg, Mariusz Treliński, Borys Szyc, Magdalena Boczarska, Michał Marszał czy Anja Rubik.

Uczestnicy chętnie odwiedzali Impact Bookstore, gdzie odbywało się ok. 30 spotkań z autorami i autorkami. Podczas dziesiątej edycji odbyło się także wiele imprez towarzyszących jak m.in. Lotto Impact Run czy dwie prestiżowe gale:

Nagroda money.pl, czy Lista 500

O tym, że Impact jest dziś jednym z topowych wydarzeń gospodarczych w Europie, świadczą przyznawane mu co roku nagrody w prestiżowym, międzynarodowym konkursie Eventex Awards. Impact’24 otrzymał złoto w trzech kategoriach: European Event Thought Leadership) oraz Positive Change Event. Impact jest pierwszym polskim wydarzeniem eksportowym – w tym roku odbędzie się druga edycja Impact Bucharest, co stanowi osiągnięcie bez precedensu. Rangę wydarzenia oddają także partnerzy. Impact’25 wspierało ok. 150 nowoczesnych firm, banków oraz instytucji, wśród nich m.in. Miasto Poznań,
Województwo Wielkopolskie, Szwajcaria, Mastercard, Santander, Blik, Cisco, Żabka Group, Lipton Teas and Infusions, ENEA, BGK, Totalizator Sportowy, Allegro, PGE, Orlen, Palo Alto Networks, Dell, Amazon, Ikea, Uber, Raben, LOT, Haleon, Bank PEKAO, Uniwersytety WSB Merito i wiele innych.

Rozmowy prowadzone na Impact’25 nie kończą się wraz z wyjściem z sali – rezonują dalej: w nawiązanych relacjach, decyzjach, strategiach, ale także w mediach. Wydarzenie miało ponad 40 patronów medialnych, wśród nich Financial Times, Politico, TVN, Ringier Axel Springer, Wirtualna Polska, Grupa Mediowa
Agora, XYZ, wyborcza.biz, wyborcza.pl, Newsweek, PAP, TVP, Rzeczpospolita, Puls Biznesu, Forbes, Grupa Eurozet, Money, Interia, Elle, Glamour, Press, Krytyka Polityczna, Głos Wielkopolski, Polskie Radio Trójka, Polityka Insight i wiele innych. Ta wyjątkowa edycja dobiegła końca, kolejna odbędzie się 13-14 maja 2026 r.

W tym roku, 17-18 września odbędzie się Impact Bucharest!

Zdjęcia: mat. pras.