Simon Kemp z DataReportal wspólnie z We Are Social i Meltwater przygotowali publikację „July 2025 Digital Global Statshot”, w której analizują stan cyfrowego świata w lipcu 2025 roku. Z raportu wynika m.in., że na świecie żyje dziś 8,23 miliarda ludzi, z czego 68,7% (ok. 5,65 miliarda) korzysta z internetu. Oznacza to wzrost o 146 milionów użytkowników w ciągu roku. Wciąż najmniej zdigitalizowanymi regionami świata pozostają Afryka oraz Azja Południowa i Wschodnia.

Rośnie liczba użytkowników smartfonów i social mediów
Raport pokazuje, że mobilność i responsywność komunikacji marketingowej są obecnie absolutną koniecznością, ponieważ aż 95,9% internautów korzysta obecnie z urządzeń mobilnych o przekłada się na 63% całkowitego ruchu internetowego.
Rośnie też liczba użytkowników social mediów (+241 mln w ciągu roku), a w sieci funkcjonuje ich obecnie 5,41 miliarda (65,7% użytkowników internetu). Pewna stałość utrzymuje się, jeśli mowa o najpopularniejszych platformach społecznościowych, i tak, w pierwszej trójce niezmiennie znajdują się:
- Facebook (56,6%),
- YouTube (55,3%)
- i Instagram (54,5%).
Co ciekawe, w mediach społecznościowych spędzamy aż do 13 godz. 48 minut tygodniowo, z czego najwięcej na oglądaniu treści wideo na YouTubie, Instagramie i TikToku.

Co ciekawe, najchętniej aplikacje mobilne i strony internetowe wykorzystujemy do wysyłania wiadomości, czatowania i przeglądania treści pochodzącej z social mediów.

Korzystamy z internetu także do poszukiwania informacji z takich dziedzin jak zdrowie, finanse czy edukacja.

Rośnie znaczenie AI
Mimo niewątpliwych obaw wciąż niemal połowa internautów (48,5%) ma pozytywne zdanie na temat sztucznej inteligencji i pozostaje podekscytowana możliwością jej wykorzystania. Wzrasta zastosowanie AI w aktywnościach marketingowych, sprzedażowych i komunikacyjnych, a ChatGPT ma ponad 700 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie na całym świecie.
Autorzy raportu pochylili się również nad kwestiami związanymi z upodobaniami internautów. Okazuje się, że w ostatnim czasie wzrasta znaczenie takich trendów, jak „zero-click searches” i AI Reviews.

Jeśli telewizja, to w streamingu
Ciekawie prezentuje się też wybór uczestników badania dotyczący telewizji. Streaming odpowiada dziś za ponad 50% czasu poświęcanego na oglądanie treści wideo, wyprzedzając przy tym m.in. telewizję kablową. Ponadto nie zmniejsza się zainteresowanie urządzeniami typu Smart TV, które w swoich domach coraz częściej mają przede wszystkim przedstawiciele starszych grup wiekowych.

Co ciekawe, sklepy spożywcze online odnotowują obecnie wzrost w stosunku do ostatniego poziomu zainteresowania ze strony klientów. Już 28,7% dorosłych internautów dokonuje obecnie zakupów spożywczych online tygodniowo.

Pełen raport „July 2025 Digital Global Statshot” znajdziesz poniżej.
Grafiki: „July 2025 Digital Global Statshot”