„No Choice Whooper”: austriacki Burger King podkreśla wagę demokracji i na jeden dzień rezygnuje z menu

„No Choice Whooper”: austriacki Burger King podkreśla wagę demokracji i na jeden dzień rezygnuje z menu
Co wspólnego ma demokracja z Burger Kingiem? Austriacka akcja restauracji „No Choice Whooper” pokazała, że wiele. Na jeden dzień w menu został tylko Whooper, a klienci stracili możliwość wyboru.
O autorze
1 min czytania 2024-09-26

W austriackich restauracjach Burger Kinga zainstalowano ukryte kamery, a z menu na jeden dzień zniknęły wszystkie pozycje, poza kultowym Whooperem. Cel? Zarejestrowanie reakcji klientów na brak możliwości wyboru i pokazanie im, że demokracja ma znaczący wpływ na ich życie.

Akcja „No Choice Whooper” ma bezpośredni związek z wyborami, które w 2024 roku odbyły się albo dopiero odbędą w różnych zakątkach świata. Poza Stanami Zjednoczonymi (listopad), głosować będzie m.in. też Austria (wrzesień). Kampanii „No Choice Whooper” towarzyszy hasztag #YourVoteMatters (pol. #TwójGłosMa Znaczenie), widoczny w mediach społecznościowych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Burger King jest sercem społeczeństwa. Nasze drzwi są otwarte dla każdego, kto chce wybierać spośród szerokiej oferty. Przy okazji wyborów uważamy, że ważne jest, aby zachęcić uprawnionych Austriaków do oddania głosu 29 września 2024 r. – zwracał uwagę Jan-Christoph Küster, dyrektor zarządzający Burger King Austria.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcie główne: Burger King

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Stop zalewowi reklam śmieciowego jedzenia – apeluje organizacja Bite Back

„Media społecznościowe nastolatków są często przesycone reklamami śmieciowego jedzenia” – zwracają uwagę przedstawiciele młodzieżowej organizacji Bite Back. Aby temu przeciwdziałać, powstała kampania prezentowana w londyńskim Westfield White City.