Już 7 listopada Gala 24. edycji Effie Awards Poland

Marketing i komunikacja marketingowa oraz efektywne rozwiązania biznesowe budują marki i kształtują sprzedaż produktów, ale także pomagają rozwiązywać problemy społeczne, kształtują i zmieniają postawy oraz zwyczaje konsumentów, ale także próbują pomóc rozwiązać coraz liczniejsze kryzysy XXI wieku.
O autorze
3 min czytania 2023-11-03

Galę Effie, jak co roku, organizuje Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Już 7 listopada w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie dowiemy się, kto z nominowanych otrzyma nagrody. W tym roku przyznawane są one w ramach 12 kategorii produktowych oraz 18 kategorii specjalnych podzielonych na zbiory: Audience, Channels & Tools, ESG oraz Marketing Excelence (w tym Marketing & Business Solutions).

W tegorocznym konkursie Effie Poland 2023 wprowadzono 3 kategorie wyróżniające działania na rzecz środowiska (Environmental), społeczeństwa (Social) oraz uczciwości i transparencji w biznesie (Governence). W ten sposób staramy się promować ESG, jako filozofię prowadzenia biznesu i kształtowania wizerunku marki w sposób zrównoważony i odpowiedzialny. Postanowiliśmy także pokazać ESG w praktyce, planując Galę w duchu ESG oraz mierząc jej ślad węglowy – wyjaśnia Anna Zimecka, Director of Innovation and Operational Excellence w SAR Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej.

Organizatorzy 24. edycji konkursu Effie Awards Poland zwracają także uwagę na no, że kampanie wspierające zarówno same marki, jak i istotne cele społeczne zgłaszane były także w innych kategoriach. Zauważalne było także to, że wiele podmiotów w tym roku zdecydowało się na udzielenie wsparcia Ukrainie. Aż dwie tego typu kampanie zostały nominowane do tegorocznych nagród. Czy wygrają? O tym przekonamy się wkrótce.

Tegoroczna Gala EFFIE 2023 w duchu ESG

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

SAR od 2022 r. zajmuje się tematem ESG w ramach 3 grup tematycznych: E (Environment), S (Social) i G (Governance), w których działają zarówno osoby zarządzające przedsiębiorcami, marketerzy, członkowie SAR, HRowcy, niezależni konsultanci rynkowi i wreszcie badacze. Efektem pracy ma być opracowanie katalogu dobrych praktyk i zasad dla branży komunikacji marketingowej.

Konsekwencją projektu jest nie tylko wprowadzenie 3 nowych kategorii do konkursu EFFIE, ale także zorganizowanie Gali w duchu ESG. Do współpracy SAR zaprosił Fundację Climates Strategies Poland, która pomoże w obliczeniu śladu węglowego Gali, a także w jego redukcji w przyszłości.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Na wyliczenie śladu węglowego Gali składać się będzie wiele elementów: od zużycia i rodzaju wykorzystanej energii na miejscu wydarzenia (Teatr Wielki), przez transport i zakwaterowanie uczestników, 3-dniowe działania realizatorów wydarzenia (transport, zakwaterowanie, zużycie energii), po żywność, zużyte materiały, odpady i kwestie IT. Wszystkie te aspekty będą obliczane podczas 3 dni, od przygotowania wydarzenia, przez realizację, po demontaż. Dane te pozwolą Fundacji Climate Strategies Poland obliczyć nie tylko ślad węglowy tegorocznej Gali, ale także opracować strategię redukcji emisji przy organizacji kolejnej Gali Effie 2024.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Gala Effie z roku na rok jest coraz bardziej przyjazna środowisku. W ostatnich latach zrezygnowano m.in. z papierowych zaproszeń, produkcji opasek, a także wydruków scenograficznych. Statuetki wyprodukowano w nowoczesny sposób, zmniejszając ilość obróbki oraz odpadu, i pozyskano je lokalnie tak, by minimalizować ślad węglowy wynikający z ich transportu. Catering oparto w większym stopniu na daniach jarskich, a jedzenie, które nie zostanie wydane w trakcie Gali, przekazane zostanie do jadłodzielni. Organizatorzy postanowili także promować car-sharing, jako preferowaną formę transportu z i na galę, edukując tym samym na temat śladu węglowego pochodzącego z transportu ludzi. Wraz z zakończeniem pandemii zrezygnowano również ze streamingu Gali.

Partnerzy Gali

Organizatorzy zadbali nie tylko o to, by Gala była przyjazna środowisku, ale oczywiście także o to, by była na światowym poziomie. Do współpracy przy jej organizacji w tym roku zaprosili firmę IDFX, która odpowiada za produkcję. O oprawę scenograficzną zadba Łukasz Kosela, a reżyserią wydarzenia zajmie się Szymon Łosiewicz. Uszy uczestników dopieści oprawa muzyczna zapewniona przez wielokrotnie nagradzanego DJ, fingerdrummera i producenta muzycznego Steve’a Nash’a. Steve od lat współpracuje z Effie, dzięki czemu jego niepowtarzalne dźwięki stały się integralną częścią kilku ostatnich edycji tego wydarzenia. Steve wystąpi także na scenie, którą dla niego, ale także wszystkich nominowanych, jako gospodarz Gali, użycza Teatr Wielki – Opera Narodowa.

Tegoroczną Galę wspierają także sponsorzy strategiczni: TVN Media, Onet, Salesforce i TikTok, a także sponsorzy wspierający: Radio Zet, YouTube, Meta i Adform. Partnerem merytorycznym Gali zostały firmy Media&Leads, AMS, Ipsos, Climate Strategies i ThinkTank. Swoje wsparcie partnerskie zapewniły także firmy i marki: Ostoya, Jameson, Ballantine’s, Jacobs Creek i 1664 Blanc oraz British American Tobacco.

Za kreację i strategię dla Gali odpowiadają agencja 180hb oraz Starcom. Za kwestie prawne odpowiada Firma prawnicza SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk. Wreszcie swoje wsparcie medialne dla Gali zapewnią jej patroni medialni: Business Insider, Forbes, Noizz, Nowy Marketing, PRoto, Marketing przy Kawie, KampanieSpołeczne.pl.