Marketing w wyszukiwarkach stanowi obecnie największą część tortu reklamowego w digitalu, notując równocześnie największe wzrosty. Według Raportu Strategicznego Internet 2023/2024 IAB Polska wydatki na SEM w 2023 osiągnęły 2,42 mld zł. Zdecydowana większość reklamodawców skupia się na optymalizacji stron internetowych i tworzeniu treści tekstowych, podczas gdy konsumenci coraz częściej poszukują treści wideo, których szukają nie tylko w Google. Aż 40% osób w wieku 18-24 szuka treści najpierw w najpopularniejszych mediach społecznościowych.
Agencja Tears of Joy, odpowiadając na obecne trendy, chce wykorzystać ten potencjał i przenieść SEO na nowy wideo-poziom. Dzięki nowej usłudze marki otrzymają możliwość realizacji nie tylko odpłatnych kampanii wideo, ale przede wszystkim tworzenia kreatywnych strategii pod kątem faktycznych potrzeb i zapytań użytkowników. Agencja będzie odpowiadać za analitykę, opracowanie kreatywnych strategii, produkcję wideo oraz połączenie działań VideoSEO ze współpracą z twórcami internetowymi.
Zobacz również
– Wideo jest dzisiaj bez wątpienia podstawowym nośnikiem wszelkich treści w internecie, a YouTube jest obecnie w tej kategorii niekwestionowanym liderem. Jest nie tylko największym portalem wideo, najpopularniejszym medium społecznościowym w Polsce, ale i drugą najpopularniejszą wyszukiwarką, z której wyniki bardzo często pojawiają się również na pierwszej stronie Google. Dlatego rozwój nowej usługi zaczynamy właśnie tam. To ogromny i ciągle niewykorzystany potencjał – dlatego chcemy wspólnie przenieść dotychczasowe „tekstowe” działania SEO do świata wideo i mediów społecznościowych – komentuje Kamil Bolek, który jako Business Development Director odpowiada za budowę i rozwój nowej usługi.
Kamil Bolek z branżą związany jest od ponad 10 lat. Wcześniej zajmował stanowisko CMO i członka zarządu sieci partnerskiej LifeTube, był również Head of Communication w globalnej platformie influencerskiej indaHash. Aktualnie wykłada influencer marketing i wideo marketing na YouTube na kilku kierunkach studiów podyplomowych. Jest również arbitrem Komisji Etyki Reklamy i często dzieli się wiedzą na różnych konferencjach marketingowych.
– Ja to się po prostu bardzo raduję, że możemy wspólnie wprowadzać na rynek nową usługę, gdyż Kamila i jego podejście, wiedzę i eksperckość od lat podziwiałem i doceniałem, będąc słuchaczem na konferencjach czy współpracując z nim w ramach grupy roboczej ds. Influencer Marketingu przy IAB. Gdy wewnętrznie zaczęliśmy myśleć o tym, kto na polskim rynku mógłby podjąć się przeniesienia SEO do świata wideo, to Kamil pojawił się u mnie jako top of mind – komentuje CEO Tears of Joy, Łukasz Kępiński.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko
Słuchaj podcastu NowyMarketing