Quebec Lifesaving Society we współpracy z agencją LG2 stworzyła kampanię „Kamizelki Duchów” z okazji Narodowego Tygodnia Zapobiegania Utonięciom. Celem akcji jest przypomnienie innym o tym, jak ważne jest noszenie osobistego sprzętu ratunkowego (PFD).
Kamizelki w hołdzie tym, których nie da się już uratować
Symbolem kampanii są białe kamizelki, które umieszczono przy zbiornikach wodnych, w pobliżu miejsc, w których doszło do utonięć. „Kamizelki-widma” oddają hołd ofiarom utonięć, ale stanowią również ostrzeżenie dla osób korzystających ze sportów wodnych lub turystyki wodnej, ponieważ, zgodnie z danymi, 70% ofiar, które utonęło podczas ich uprawiania, nie miało na sobie kamizelki ratunkowej lub nosiło ją nieprawidłowo.



Kolejnym elementem kampanii jest również krótki film z udziałem Roxanne Girouard, matki zmarłego w 2021 roku Alexandre’a Levasseura.
Jego rodzina przekazała na rzecz akcji osobistą kamizelkę chłopca.

Białe kamizelki umieszczono nie tylko nad brzegami jezior. Pojawiły się także na sklepowych półkach w Canadian Tire. Powieszono je obok kamizelek w promocji, by wykorzystać moment, w którym ludzie wahają się przed zakupem.

Kamizelki pojawiły się również w sklepach internetowych marek outdoorowych, takich jak Latulippe, SAIL i Altitude Sports.

– Chcieliśmy stworzyć silny symbol, który przetrwa próbę czasu – wyjaśnia Frédéric Tremblay, dyrektor kreatywny w LG2.