Kampania Grupy Muszkieterów „Muszkieterowie dla Polek” dotarła z profilaktyką antyrakową do prawie 8 tys. Polek

Grupa Muszkieterów, zarządzająca sieciami sklepów Intermarché i Bricomarché, już od 11 lat organizuje akcję „Muszkieterowie dla Polek”, która ma na celu promocję profilaktyki raka piersi wśród kobiet. W 2018 roku kampania dotarła do prawie 8 tys. Polek.
O autorze
1 min czytania 2019-02-25

Ryzyko zachorowania na raka piersi wzrasta z wiekiem, niemal połowa zachorowań jest diagnozowana między 50. a 69. rokiem życia – wynika z danych opracowanych przez Krajowy Rejestr Nowotworów*. Mając świadomość tego, że wczesne wykrycie nowotworu zwiększa szanse na całkowite pokonanie choroby, Grupa Muszkieterów już od 12 lat organizuje akcję „Muszkieterowie dla Polek”. Ta inicjatywa ma za zadanie zwiększyć świadomość kobiet w naszym kraju na temat tego, jak ważna jest profilaktyka w przypadku raka piersi.

– W ubiegłym roku dzięki akcji „Muszkieterowie dla Polek” na parkingach sklepów Intermarché i Bricomarché, 7838 kobiet w wieku 50-69 lat wzięło udział w bezpłatnych badaniach mammograficznych refundowanych przez NFZ – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, dyrektor ds. komunikacji i informacji Grupy Muszkieterów. – Widząc jak wiele kobiet decyduje się na udział w organizowanych przez nas badaniach profilaktycznych możemy śmiało powiedzieć, że akcja przynosi zamierzony efekt. To oznacza, że każdego roku zwiększa się świadomość Polek na temat tego, jak ważna dla naszego zdrowia jest profilaktyka – dodaje Orepiuk-Szymura.

W 2019 roku Grupa Muszkieterów kontynuuje działania w ramach kampanii „Muszkieterowie dla Polek”. Tak, jak w poprzednich latach kobiety będą mogły skorzystać z bezpłatnych badań profilaktycznych w 3 województwach: dolnośląskim, lubuskim i wielkopolskim. W ciągu 11 lat trwania kampanii zbadanych zostało około 60 tys. kobiet.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Badania mammograficzne w ramach akcji „Muszkieterowie dla Polek” prowadzone są we współpracy z Niepublicznym Specjalistycznym Zakładem Opieki Zdrowotnej „Diagnostyk” z Zielonej Góry.

W celu zwiększenia świadomości znaczenia profilaktyki raka piersi, Grupa Muszkieterów przeprowadziła dwie sondy, pytając przechodniów m.in. o to jaka jest najważniejsza kobieta w ich życiu oraz w jaki sposób dbają o siebie i czy wśród tych metod znajdują się też regularne badania.

Słuchaj podcastu NowyMarketing


NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

*Krajowy Rejestr Nowotworów, GUS, www.medonet.pl/m/crop/670/0/medonet/636121379909535129.jpg