Kampania „He’s coming home” zwraca uwagę na rosnący problem przemocy domowej w czasie piłkarskich rozgrywek

Kampania „He’s coming home” zwraca uwagę na rosnący problem przemocy domowej w czasie piłkarskich rozgrywek
W czasie trwającego mundialu organizacja Women’s Aid podkreśla, że choć mecze nie są bezpośrednią przyczyną przemocy domowej, agresja oprawców może się nasilać podczas emocjonujących rozgrywek.
O autorze
1 min czytania 2022-11-29

fot. Twitter/Women’s Aid

Women’s Aid podkreśla, że dla ofiar przemocy domowej turnieje piłkarskie, takie jak mundial, zbyt często oznaczają pełne strachu oczekiwanie na brutalne incydenty w domu.

Badania przeprowadzone przez University of Lancaster pokazują, że liczba przypadków przemocy domowej w Anglii wzrasta o 38%, gdy narodowa reprezentacja przegrywa mecz. Statystyki są druzgocące również, kiedy Anglicy wygrywają lub remisują – wówczas liczba nadużyć rośnie o 26%.

Aby nagłośnić istniejący problem i uświadamiać ofiary, gdzie mogą szukać pomocy, Women’s Aid ruszyła z kampanią „He’s Coming Home”. Jej tytuł nawiązuje do znanej piosenki „I’ts coming home”, która towarzyszy angielskim kibicom podczas meczów narodowej reprezentacji. Hasło jest odniesieniem do nadziei na zwycięstwo Anglii i przywiezienie trofeum z powrotem do kraju.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ramach kampanii powstał krótki spot, w którym widzimy typowe angielskie sąsiedztwo podczas trwającego meczu. Ulice pustoszeją, a z domów przystrojonych narodowymi flagami rozchodzą się okrzyki dopingujących kibiców. Nagle piłkarski gwar cichnie, a kamera zostaje skierowana na posępny dom, na którym powiewa flaga z napisem „On wraca do domu”.

Piłka nożna nie powoduje przemocy domowej, ale ważny mecz może być katalizatorem nasilających się lub poważniejszych nadużyć, pozostawiając kobiety przepełnione strachem, gdy słyszą przerażający dźwięk klucza w drzwiach – wyjaśnia organizacja walcząca z przemocą domową.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Spot miał swoją premierę w miniony piątek, po drugim meczu Anglii na tegorocznym mundialu. 25 listopada to również ustanowiony przez ONZ Międzynarodowy Dzień Eliminacji Przemocy Wobec Kobiet.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Women’s Aid (@womens_aid)

PS
„Not Model’s Own” to jedna z mocniejszych kampanii Women’s Aid, poruszająca problem obsesyjnej kontroli ze strony partnerów, który często nie jest zauważany przez otoczenie. W jej ramach powstała pozornie zwyczajna sesja modowa, która niesie ważne przesłanie.