Akcja, która została przeprowadzono w modelu Performance, ma na celu zwrócenie uwagi opinii publicznej na sytuację osób niewidomych oraz zachęcenie rozliczających się osób do przekazania 1% podatku na rzecz działalności Towarzystwa. Komunikat do podatników zdecydowano się skierować również za pośrednictwem blogerów. Za całościową komunikację kampanii w mediach odpowiada dom mediowy Mastermind Media.
Akcja propaguje nowe spojrzenie na realia funkcjonowania osób niewidomych. Materiały promocyjne, w tym film promujący kampanię, zachęcają do wsparcia Towarzystwa w Laskach, które ułatwia osobom niewidomym kształcenie, rozwój osobisty i dążenie do niezależności. Akcja ta ma również charakter edukacyjny i integracyjny. Pokazuje bowiem, że osoby niewidzące doskonale radzą sobie zawodowo, trzeba tylko dać im szansę.
Zobacz również
Kampania ma zasięg ogólnopolski i skierowana jest do wszystkich osób fizycznych, rozliczających podatek dochodowy. Została ona przygotowana w modelu Performance i optymalizowano ją pod kątem ilości akcji (ściągniecie aplikacji lub wypełnienie formularza online) na specjalnie przygotowanym Landing Page na stronie klienta. W kampanii użyto zarówno narzędzi display, jak i mailingów oraz działań w wyszukiwarkach.
Kampania kieruje na specjalnie przygotowany landing page: www.laski.edu.pl/lp, na którym można obejrzeć film promocyjny akcji oraz ściągnąć lub uruchomić on-line bezpłatny program do rozliczenia podatkowego.
Jako dodatkowe źródło dotarcia z komunikatem wytypowano poczytne blogi.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Przeprowadzona przez nas kampania miała na celu zachęcenie podatników do przekazania 1% podatku na rzecz Towarzystwa w Laskach. Aby zwiększyć zasięg przekazu do grupy docelowej wykorzystaliśmy dosyć agresywne połączenie krótkiej animacji layerowej (pojawiającej się po wejściu na danego bloga) z całkowitym zaciemnieniem treści serwisu. Inwazyjna forma kampanii została wykorzystana z pełną premedytacją, aby zwrócić uwagę na sytuację osób niewidzących i utrudniony dostęp do treści w Internecie. Było to przygotowane przy współpracy i z pełną akceptacją z blogerów, którzy zgodzili się utrudnić dostęp to treści bloga w szczytnym celu. – mówi Michał Tober, Prezes Zarządu w MasterMind Media.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na liście blogerów wspierających kampanię znalazł się m.in.: Anna Kosterna – Czosnek w Pomidorach, Wojciech Kardys, Lukasz Kielban – Czas Gentelmanów, Bartosz Dul – Czujnym Okiem, Kasia Nowakowska – Kuchnia Bazylii, Mateusz Krogulec – Runblog, Maciej Trojanowicz – Troyann itd.
Dom Mediowy Mastermind Media zaplanował i przeprowadził działania w Internecie. Za część działań odpowiadały również inne firmy z Grupy Adnext. Kreację, skrypt i landing page wykonał Media Team Interactive, natomiast za współpracę z blogerami odpowiedzialna była agencja SzeriSzeri.