Skrót OOH (Out Of Home) nabrał dosłownego znaczenia i stał się nam bliższy niż kiedykolwiek wcześniej. Dlatego też Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrzej i podmioty do niej należące oraz jej medialna część czyli platforma OOHlife.org rozpoczęły kampanię na ulicach i nośnikach cyfrowych także w centrach handlowych.
Wracamy do życia poza domem czyli „out of home”. Wychodzimy z domu. Ruch na ulicach i korki jak zwykle. Centra handlowe otwarte, powoli otwierać będą się restauracje i pozostałe usługi. OOH to nie tylko media reklamy zewnętrznej i mobilnej oraz w galeriach handlowych i innych wnętrzach dostępnych publicznie. Branża potrzebuje kampanii sprzedażowej, by o sobie przypomnieć, ale też by przypomnieć, że prawdziwe życie toczy się właśnie na zewnątrz naszych domów i jedynym oknem na świat nie może pozostać ekran komputera.
Zobacz również
Dlatego zdecydowano o powrocie do korzeni i prostocie przekazu. Najsilniejszym i najbardziej widocznym elementem projektu graficznego są oczy i napis OUT OF HOME, który w aktualnym pandemicznym czasie nabrał bardzo konkretnego i dosłownego znaczenia. Dotąd oznaczał głównie kategorię branży reklamowej, oczywiście poza swym bardzo pierwotnym znaczeniem.
Kampania wykorzystuje trzy projekty graficzne z oczami różnych osób: młodej dziewczyny, dorosłego mężczyzny oraz osoby w średnim wieku, by w ten sposób określić różnorodność społeczeństwa, krótko mówiąc, nas wszystkich. Projekt graficzny wykonał Wojciech Suchy, a pomysł kampanii jest wspólnym dziełem przedstawicieli firm zaangażowanych w platformę OOHlife.org.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Kampania jest również pretekstem do zaprezentowania logo nowej strony internetowej oraz jej identyfikacji graficznej wiodącego koloru: wyrazistego niebieskiego, jak również fontu. Całość zaprojektowała Anna Światłowska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na nośnikach zobaczymy trzy różne hasła podkreślające pozytywne strony tego, co dzieje się OUT OF HOME, przestrzeni, w której po prostu przyjemnie spędza się czas, ale też realizuje swoje plany i pasje. Ta przestrzeń cały czas jest i na nas czeka, a my coraz więcej wychodzimy i potrzebujemy zaprezentowania swoich potrzeb i opinii, w aspekcie bardzo prywatnym, ale też w sensie komercyjnym.
Kampania potrwa 2 tygodnie z ewentualnym przedłużeniem, o ile pozwoli na to dostępność nośników. W tej chwili opiera się na znaczącym zaangażowaniu 4 firm: AMS, Jetline, Business Consulting i Warexpo.