1 października w Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu i Warszawie pojawiła się nietypowa kampania. Na billboardach przedstawiono postacie z zamkniętymi oczami, którym towarzyszyły prowokujące hasła. Dziś billboardy zostały zamienione, a na ich miejscu ukazała się druga odsłona akcji „Idealiści”.
– „Idealista” to słowo, które bywa dziś traktowane z pewnym lekceważeniem – jest trochę staroświeckie i wydaje się nie pasować do naszej epoki. W ramach open eyes economy myślimy inaczej, a nasza podstawowa teza brzmi: „Nie ma przyszłości bez idealistów”. Idealizm to jedyny sposób na powstrzymanie globalnych kryzysów – zdrowy rozsądek na miarę naszych czasów – mówi Mateusz Zmyślony, dyrektor kreatywny OEES, CCO Eskadry.
Zobacz również
Kampanię promują twarze sześciu „idealistów” reprezentujących różne dziedziny życia: były minister w ekwadorskim rządzie, prezeska dużej firmy technologicznej, miejska aktywistka, założyciel jednego z najpopularniejszych uniwersytetów w Polsce oraz studentka. Każda z osób symbolizuje konkretne wartości, które są nieodłącznym elementem Open Eyes Economy Summit – międzynarodowego kongresu ekonomii wartości, który odbywa się w Krakowie.
– Hasła dopasowane są do sześciorga bohaterów noszących niebieskie okulary (symbol OEES). Jest wśród nich były Minister Energetyki i Górnictwa Ekwadoru Alberto Acosta – polityk, który stanął w obronie znajdującego się w amazońskiej dżungli Parku Narodowego Yasuní i mieszkających w nim plemion, stanowczo sprzeciwiając się wydobyciu ropy na tym terenie. Na innym billboardzie zobaczymy Dominikę Bettman – charyzmatyczną prezeskę firmy Siemens, która jest żywym dowodem na to, że kobiety są niezbędne w świecie nowych technologii. Kolejna postać to Piotr Voelkel – twórca meblarskiej marki VOX, mecenas sztuki i założyciel Uniwersytetu SWPS. W kampanii występują też krakowska animatorka kultury i miejska aktywistka Iza Chyłek oraz Jadzia Wytrwał – studentka z Krakowa. Każdy z naszych bohaterów to inna historia, inny problem i inny temat poruszany w ramach tegorocznego Open Eyes Economy Summit. – tłumaczy Katarzyna Kantner, copywriter w Eskadrze odpowiedzialna za koncept kampanii.
Poprzednim kreacjom towarzyszyły prowokacyjne hasła odwołujące się do stereotypów. W drugiej odsłonie zostały zastąpione komunikatami, które celnie ripostują użyte pierwotnie slogany.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Na teaserowych bilbordach postanowiliśmy umieścić obiegowe opinie, niesprawiedliwe sądy i powszechnie powtarzane frazesy. Wydrukowane w dużym formacie kłują w oczy, prowokują, przyciągają uwagę. Dla nas to kwintesencja najgorszych cech starej ekonomii, od której odchodzimy na OEES – takiej, która za cel stawia sobie wyłącznie zysk, władzę i bezmyślny konsumpcjonizm. Widoczni na key visualach bohaterowie kampanii mają zamknięte oczy – to symbol braku świadomości. W revealu oczy postaci są już otwarte, a hasła są zgodne z ideami open eyes economy. – pointuje Kantner.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania „Idealiści” promuje tegoroczną edycję Open Eyes Economy Summit – międzynarodowego kongresu ekonomii wartości, który odbywa się 19 i 20 listopada w Centrum Kongresowym ICE Kraków. Więcej informacji można uzyskać na: www.oees.pl.